St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 10 juli 2011

Leker turist i min egen stad!

Idag har vi verkligen haft en helt underbar dag måste jag säga! Sol och blå himmel hela dagen och varmt! Vi började dagen med en trevlig fika i gästhamnen och sedan en skön promenad för att titta på alla fina båtar. Den fina cykelfärjan "Dessi" har ju börjat gå över till Öland så vi tog en mysig tripp på den för att ta en välbehövlig fika i Färjestaden. Det var faktiskt riktigt kul att åka färja och det gungade rogivande på färden över sundet. Jag hoppas verkligen att färjan blir ett återkommande inslag här i Kalmar för det är kul både för turister liksom kalmariter och ölänningar att kunna ta en liten sväng över sundet och slippa köra över Ölandsbron. Det är dessutom väldigt kul att få leka turist i sin egen stad och få se vyer som man inte brukar se. Jag har njutit i fulla drag idag av att bara kunna vara ledig och få vara ute. Inga projekt, inga måsten, ingen städning, inget stress. Åh vad härligt livet är!!!!
Väl hemkommen tog jag en lång promenad med vovven och njöt av allt fint Kalmar har att erbjuda. En promenad i gamla stan är minsann inte alls att förakta. Det är för övrigt ett av de ställen jag tycker om mest i vår stad. Att gå över kullerstenar där människor vandrat i flera hundra år är helt klart underskattat. Att se dessa fina gamla hus med prunkande trädgårdar och rosor som dignar utanför staketen är verkligen är skön syn. Jag tänkte dela med mig av lite av bilderna jag tagit idag och hoppas på att ni blir lite inspirerade att antingen leka turist i er egen stad eller att ni som inte varit i vackra Kalmar tar er en tur hit :)



Härlig frukost i gästhamnen...

...mmmmm juice är gott minsann!

Båten på väg in :)



Min kära man njuter av guppandet ombord!



Hej då Kalmar!


Bästa vännen Mia och jag har fullt sjå att se genom våra gardiner av hår...





Vin och chilinötter nere vid hamnen, det är sommar det!!!

Ett litet besök hos Lotta & Marys keramik fick det bli. Alltid lika spännande att se allt fint som finns där!







Båten hem igen...


Vackra grindar...

..vackra hus...

...vackra blommor..

...och vackra ställen. Mycket att njuta av!






Rosenbuskar som växt vacker över staketen....

...liksom vinbären gjort.

Gamla stan med sina fina kullerstensgator.





Vackra Kalmar slott.

'
Stadsparken.







Ja, det är härligt att leka turist i sin egen stad!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

8 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder!! Så vackert !
    Jag brukar göra detsamma, leka turist i egen stad med omnejd. Särskilt nu som jag återvänt till barndomsstaden efter många år i storstad. Då ser man den med andra ögon. Mvh Sara,

    http://kreativafrun.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska bilder, kommer inte ihåg att det var så vackert i Kalmar!! Det får bli en tripp till Kalmar när tillfället ges :) Superfina bilder :)

    SvaraRadera
  3. Nämen... Det är du som sörplar juice på bilden förmodar jag? ... Tänk att jag har känt igen dom där ögonen på din profilbild men poletten har liksom inte riktigt ramlat ner :)
    Vi gick typ på Komvux för tio år sedan ;) tro vi hade något ämne ihop också för den delen... å minns jag rätt har vi varit på någon fest ihop åxå på den tiden... ja se världen är liten..

    Härliga bilder.. tänk att då och då saknar jag kalmar by sommartid :) Tur man inte har så långt ändå dit.. fast man inte riktigt kommer sig iväg :)

    SvaraRadera
  4. Tack till er allihop! Ja Kalmar är verkligen värt ett besök! Ibland behöver man se sin stad med nya ögon för det är lätt att bli hemmablind! Vad roligt att ni tycker om mina bilder :), jag är inte så kunnig med kameran tyvärr som jag önskar att jag var men jag blir glad att ni tycker om dem!

    Tulipan; nämen, hur häftigt är inte det?!!!! Tänk vad världen är liten haha! Tyckte jag kände igen dig med men tänkte att jag säkert hade fel! Vad roligt att vi delar detta underbara intresse!!! Säg till om du kommer till Kalmar, då måste vi träffas o ta en fika :). Eller så bakar vi bår egna tårta o fikar på ;)

    SvaraRadera
  5. Klart vi ska fika.... herregud.. det har gått över tio år.. och jag trodde ju aldrig att du ens delade samma intressen som mig.. precis som du antagligen åxå tyckte........ jag hör av mig.. mina två pojkar är hos sin pappa nu i kalmar och vill det sig så dyker jag upp när jag ska hämta dom. Bor ju som sagt nu för tiden nere i blekinge ;)

    SvaraRadera
  6. Det vore jättekul!!! Och så roligt att vi delar samma intresse hihi, tänk vad märkligt livet är ändå! Hör av dig när du är i Kalmar så tar vi en träff och en god fika :D

    SvaraRadera
  7. Julia Sandellaugusti 31, 2011

    Vackra bilder från vårt fina Kalmar! Är verkligen underbart att gå runt bland de vackra gamla husen, känner ofta att jag där blir helt fri från mitt eget liv och verkligen bara finns i nuet. Bara njuter av det vackra runt omkring!

    SvaraRadera
  8. Julia; Ja visst är det! Kalmar är verkligen en vacker stad och det finns mycket fint att njuta av. Jag fascineras ofta av skönheten bland de gamla husen och innergårdarna. Hoppas allt är bra med dig och att du haft en härlig sommar :). Stor kram till dig!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)