St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 17 juli 2011

Cupcakemania och dagens planer!

Idag har jag bestämt att vi ska ha en sådan där högst effektiv dag. Ni vet en sån dag när man till slut stupar i säng för att man hunnit med att göra så mycket och när man får en sån underbar känsla av "duktighet". Idag ska vi tvätta bilen och göra den kliniskt ren. Vi ska städa tills det blänker. Bädda med nytvättade härliga lakan. Organisera, effektivisera, putsa, damma , fejja....
Japp, allt sånt ska vi hinna med. Och så en fika förstås. För vad är en söndag utan en fika??? Ingenting såklart!!! Det blir, som så många gånger tidigare, en fika på underbara Gårdby lantcafé. Jag ska dessutom passa på att titta om de kanske har någon slags bonbonjär, för jag ger mig ju aldrig....JAG SKA HA EN BONBONJÄR om det så är det sista jag gör....;)
Men innan jag är så där äckligt effektiv så ska jag bjuda er på lite inspirationsbilder på härliga färgglada cupcakes! Dessa små underbart smaskiga godbitar som man verkligen kan pynta på alla möjliga sätt. Det finns en hel uppsjö av fina små cuppisar om man använder google (which i by the way loooooooove). Så här mina vänner kommer lite inspiration;
























Visst är det härligt så mycket fantasi det finns i världen!!!!

Ha en riktigt härlig dag och glöm inte att ta en titt på bloggen lite senare under dagen, för då kommer en sneakpeak på morgondagens tårtdekorationer :D



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Oj vad många fina, man vill genast ut och baka :-) Supernyfiken på dina bonbonjärer, jag vill också ha sånna, de är så himla fina! Gör du helst cupcakes eller tårtor??

    SvaraRadera
  2. Maria; lovar jag ska lägga ut bilder på dem när jag fått hem dem :). Hm, vilken svår fråga.....vad gillar jag mest.....skulle nog vilja säga att det är humörsberoende! Tårtor tar ju onekligen längre tid med tanke på allt förarbete men de är väldigt roliga att dekorera. Håller på med en just nu som ska vara klar imorgon, bilder kommer lite senare. Cupcakes är ju roliga eftersom man kan variera varje cupcake så de blir olika och det blir ju nästan som en liten minitårta :). Vilket tycker du är roligast?

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt gjort mest tårtor, cupcakes har varit i ropet så länge så de imponerar sällan haha! Nä, klart att man fortfarande ser superfina och ovanliga cupcakes - som de här i ditt inlägg - men som du sa, det är ju så roligt att dekorera en tårta! dock är det skönt att slippa baka tårtbottnar och kavla ut en enorm cirkel slät sugarpaste (mina hat-moment i tårtmakeriet) så det finns absolut för och nackdelar med båda :-)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)