St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 26 juli 2011

En trevlig fika med Inredningsfrun Marika!

Jag älskar människor som inspirerar. Och jag älskar människor som har en sådan där härligt positiv inställning till livet. Sådana människor som man bli glad av när de är omkring en. En sådan människa är Marika, alias Inredningsfrun. Marika driver den oerhört fina bloggen Ljuvligt-Hem och inredning och går under namnet Inredningsfrun här i den virtuella världen. Hon är en kreativ och väldigt duktig kvinna som är en riktig fena på det där med inredning. Hon har en förmåga att sprida glädje omkring sig och är en riktig inspirationskälla! Jag tycker om sådana människor och jag tycker det är så härligt med dem som inte är rädda för att visa vilka de är. Som vågar bjuda på sig och är så där härligt otvungna i sitt sätt.
Efter alla hemskheter vi har fått se den här helgen så tycker jag det är viktigt att ta fram människor som står för det motsatta till allt hemskt. Jag tycker det är viktigt att ta tillvara på dem som tar fram det vackra i livet vare sig det är inredning, mat, tårtor, blommor eller annat som är fint att se på. Vi behöver ta fram det vackra i livet, varje dag. Vi matas med hemska nyheter om det som händer i världen. Alldeles för mycket hemskheter. Därmed vill jag sträva efter att, förutom att visa tårtor och annat gott, visa människor jag inspireras av och så liksom jag tycker om allt vackert "lull-lull". Människor som ser det fina som finns omkring oss och som tar varje chans de får till att göra något av varje sekund, varje minut på varje dag. Leve inspirationen och kreativiteten! Leve livet!!!
Och leve fika!!!
Inte så mycket leve mitt minne dock eftersom jag glömde fota själva fikat...men jag bjuder er istället på lite bilder på härliga Marika, lite blomster och så klart lite inredning :)

Marika med sin söta son, världens lilla charmtroll!!


Inredningsfrun i full fart med att fota till sin blogg...

...koncentrerad!!!

"Hm, hur får jag den bästa bilden???"

Vackra blommor på den fina innergården bakom Topiary, stans snyggaste inredningsbutik!

Söt liten fjäril som vilade sig ett slag på blomman.

Underbara färger på blommorna.


Vacker inredning inne på Topiary.


De utan tvekan bäst doftande ljusen på marknaden. Har ni inte testat dem så se till och gör det!!! De doftar ljuvligt!!

Fler bilder från Topiarys nyheter får ni imorgon får då ska jag dit och fota lite till :)
Om ni inte uppmärksammat Marikas vackra blogg så tycker jag ni ska klicka HÄR!

Och du Marika; fortsätt vara så där härligt inspirerande!! Det behövs fler i världen som du!!!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. TACK själv söta du för en härlig och inspirerande förmiddag. Det gör vi om snart igen!

    Så fina bilder du tog på mig och Buddah ;).

    KRAM

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)