St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 10 juli 2011

DInglande dessertbord- den nya trenden!

När jag sitter och kollar runt bland olika bloggar, både svenska och utländska, stöter jag ofta på bilder på helt makalösa dessertbord. Macarons, tårtor, cakepops, kakor, klubbor, saft, godis och massor av annat gott fullkomligt dinglar över bordskanterna. Mitt hopp har länge varit att få möjligheten att se ett sådant bord i verkligheten och ännu mer att få ta del av det! Tänk att stå där med massor av godsaker framför sig och veta att man får hugga in på dem.....åååååååååå, LYCKA!! Men, än så länge har jag inte lyckats få ta del av ett så nästa år, när min väninna gifter så- då jäklar anamma ska det bli DESSERTBORD á la St Heaven Street! Det gäller till att skapa något själv när man inte får vara med om det på annat sätt, eller hur?!
Mia och jag planerar lite varje gång vi träffas, för hur tårtan ska se ut. Färger, blommor, dekorationer, smak osv osv. Det sista vi diskuterat är då också ett dessertbort. Åh yummie, säger jag bara. Tur att vi har ett helt år kvar att planera på :).
Men för att ni ska få se vad jag menar så har jag hämtat lite bilder från olika ställen, så luta er tillbaka och NJUT av dessa helt makalösa bord!!!!



Bilderna kommer från O´Holy Sweets underbara blogg som ni ska gå in och titta på om ni vill se mer av dessa vackra skapelser. Dit kommer ni om ni klickar HÄR!











Dessa bilder kommer från Sweet Designs, Amy Atlas. En helt underbar blogg som man tappar hakan av när man besöker. Att det finns så mycket vackert att njuta av är fantastiskt. Bloggen kommer du till om du klickar HÄR!


Visst vill man hugga in?!!!!!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)