St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 3 juli 2011

Blommor som gör tårtan till något extra!

Som jag tidigare under dagen berättat så har jag experimenterat hej vilt idag. Blommor, färger och nya former är något av det jag roat mig med. Det är ju trots allt bästa sättet att lära känna materialet och veta hur det blir när det väl ska brukas. jag är oerhört nöjd över att ha köpt hem metallicfärger för det blir en väldigt läcker effekt vilket jag nu ska visa er. Det får nog bli en liten provtårta snart för att testa hur det blir i helhet!! Så här blev blommorna:




Ett försök till att göra en pion....när jag tittar på den nu tycker jag dock att den mer ser ut som en ros? Eller vad säger ni?


Och så slutligen denna lilla rosett som blev helt otroligt cool när den blev målad med silvermetallicfärg:
Kan nog inte bli så mycket mer metallic än så!

Experimenten fortsätter!!! :)



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

5 kommentarer:

  1. You devilwoman you!!! Det kommer bli den mest storslagna tårta kalmar sett!!!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Tips.. En Pion har kupade blad ( inåt som en boll) / pionfantasten

    SvaraRadera
  3. Tack!!! ROligt att göra blommor :)

    Pinonfantasten; jo jag vet, hittade dock inget att kupa dem runt. Måste införskaffa något bra runt föremål!! Har du något tips så säg gärna till :)

    SvaraRadera
  4. Julia Sandelljuli 16, 2011

    Åhh...de svarta blommorna är helt underbara!! Vackra själva, hur blir de då inte på en tårta!!!
    Kan nog hålla med om att pionen mer liknar en ros, men en väldigt vacker ros dock :)
    Kramar

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)