St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 23 juni 2011

Tänk vad mycket man kan göra med lite guld!!!


Nu har jag roat mig med att testa mina nya formar och det är verkligen vansinnigt kul att pröva vad man kan göra. Idag fick jag dessutom hem en kaméform och guldfärg :). Gissa om jag gick loss med färgen?!!! Så här kommer lite exempel på hur mycket man faktiskt kan göra med guld!



Omvända färger på kameérna.

Hade inte sagt nej till ett sånt halsband!


Spetsband gjort i sugarpaste och sedan sprayad med guldfärg. Kan bli snyggt att fästa ett antal kameér runt om tårtan.

Eller varför inte spetsband med hänge?

Allt är gjort i sugarpaste och sedan målat med ätbar guldfärg. Tycker det blir en riktigt läcker effekt! Nu ska jag ge mig på att baka lite minicupcakes. Funderar på om man ska göra dem med hallon eller persika?



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

5 kommentarer:

  1. Ooooh! Nu börjar vi närma oss mina ideér!!!
    /Mia

    SvaraRadera
  2. Tänk jag misstänkte det!!!! ;)

    SvaraRadera
  3. Så fräckt det blir

    Ha en underbar midsommarafton

    SvaraRadera
  4. Tack Cupcakefluffan! Och ha en riktigt underbar midsommar du med :)!!

    SvaraRadera
  5. Vad GOTT det ser ut!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)