St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 23 juni 2011

Nytt recept: Härliga persikocupcakes med grädde och jordgubbar!




Nu står mina härliga persikomuffins i ugnen och gräddas. Imorgon på självaste midsommardagen ska de avnjutas i en förhoppningsvis solig och varm trädgård. Tänkte dela med mig av receptet ifall ni också skulle bli sugna på att testa dessa!

Persikomuffins
ca 15 st

4 dl vetemjöl
3 dl socker
2 1/2 tsk bakpulver
1 tsk salt
100 g smör, rumstempererat
2 dl mjölk
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
2-3 persikor

Sätt ugnen på 175 grader.
Ställ i formar i en muffinsplåt.
Skala persikorna och skär dem i mindre bitar.
Sikta ihop mjöl, socker, bakpulver och salt i en bunke tillsammans med smöret.
Slå på en dl mjölk och rör smeten slät.
Vispa återstående mjölk, ägg och vaniljsocker i en annan bunke.
Blanda ner äggblandningen i smeten.
Vänd i persikobitarna. Blanda allt försiktigt.
OBS! Vispa EJ med elvisp, då blandar du i för mycket luft i smeten och den riskerar då att bli för tung vilket gör att muffinsen sjunker ihop och blir tråkiga och torra.
Fördela smeten i pappersformarna, de ska fyllas till 2/3. 
Grädda i ugnen i 20-25 minuter. Tänk på att varje ugn är olik den andra så kolla muffinsen efter ca 20 minuter med en sticka.

Toppa dem gärna med en klick grädde och några skivor jordgubbar för extra somrig effekt!
Bilder på godingarna kommer lite senare :)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)