St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 26 juni 2011

Lego/Star Wars-tårtan klar!!!

Ja efter gårdagens match med en oerhört värdelös sugarpaste att modellera med så kan jag jag lätt konstatera att den Spn kommer jag aldrig använda igen. Ingen som helst stadga i degen och den torkade inte alls så att få dessa figurer att överhuvudtaget stå upp är en match i sig. Man lurar lätt sig själv när man tänker att "ja men lego är ju inga problem att modellera, det är ju fyrkantigt". Någonsin försökt att göra mjuk lera fyrkantig med skarpa kanter? Då vet du också att det krävs ett smärre mirakel för att det ska bli som du har tänkt! Men, nu är tårtan efter mycket om och men äntligen klar. Jag har dock lärt mig att Ballinas SP ska jag inte använda till sånt igen. Tacka vet jag Wilton, det är grejer det!!! Om någon som ofta modellerar har något bra tips på bra sp att modellera med så snälla, ge mig tips! Efter den lilla utläggningen så ska jag nu bjuda er på bilder på hur tårtan blev:



















Tack bästa Mia för hjälpen, du är ovärdelig!!!!

Tårtan är gjord på vaniljbotten med fyllning av dumlefluff samt jordgubbsmousse och skivade jordgubbar. Den är spacklad med hallonmousse och täckt med sugarpaste. Samtliga dekorationer är gjorda i sugarpaste och bokstäverna är penslade med ätbart glitter.

GRATTIS ALVIN på födelsedagen!!!!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

4 kommentarer:

  1. Den blev ju superbra! Alltid kul att kunna hjälpa till!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. TACK, Caroline, för den underbara tårtan!Det var så roligt att kunna bjuda på detta konstverk! Barnen (och de föräldrar som närvarade) blev mycket imponerade av de tjusiga dekorationerna. Kalasdeltagarna tjoade högt om vilka figurer de ville äta och det var riktigt svårt att dela ut tårta till de alla kvickt nog. Smakat har jag inte hunnit göra idag, men imorgon på släktkalaset ska jag se till att få en bit av läckerbiten.
    Varma hälsningar, Maria

    SvaraRadera
  3. Tulipan; Tack!! :)

    Mia; Det gjorde du verkligen! Kram :)

    Maria; Åh vad roligt att han tyckte om den!!!! Jag blir verkligen glad av att höra det :D. Det betyder mycket att få höra sådana fina ord, TACK snälla!! Hälsa Alvin och gratta honom på dagen från mig!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)