St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 2 juni 2011

Spetsar och guldspray!

Jag har köpt in lite nya roliga verktyg och dekorationstillbehör och nyfiken som jag är beslöt jag mig för att testa dessa för att se vilken effekt det blir. Kan säga att jag är väldigt nöjd över att jag köpte dessa nu när jag testat och jag längtar tills jag kan få pröva dem på en tårta!!

Två vackra spetsbårder, kan användas till massor!

I love :)


Rolig färg att spreja på dekorationerna!


Guldfärgad spets kanske kan vara något?

Guldfärgade kulor som dekoration.





Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

10 kommentarer:

  1. Var har du köpt guldfärgen och bårderna ?
    Vill också ha fina saker att dekorera tårtor med :)

    SvaraRadera
  2. Sådana här verktyg till spets har jag letat efter! Var hittade du dem? Tack på förhand och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Visst är de vackra!!!! Hittade dem på tårtdecor, de har flera olika varianter som är jättefina. Ska köpa in fler av dem, man vill ju ha allihop :). Trevlig helg till dig också!!!!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack, Caroline för att du delar med dig! Var säker på att jag skulle behöva importera själv.. dyrt och drygt. Tack igen!

    SvaraRadera
  5. Inga problem :). Roligt om man kan hjälpa till!! Importera är aldrig roligt, frakten kostar ju skjortan stundvis!

    SvaraRadera
  6. Hej, hamnade på din blogg av en slump då jag sökte guldspray. Jo jag tänkte göra en tårta i brunt och guld. Frågan är vilken färg(grund) tar sig bäst guldsprayen på?Har sett att en del använder sig av orange marsipan tex sen sprayar guldfärg på, andra lite mer beige färgad M. och du vit. Vill ju att det ska se "guldigt" ut, inte bara halvdant. Tack på förhand Anne.

    SvaraRadera
  7. Hej Anne!
    Vad trevligt att du hittat hit :)
    Guldsprayen passar på de flesta bakgrunder men det gör sig dock bäst på vitt (i mitt tycke). Sprayen är dessvärre inte så dryg så räkna med att det kanske går fler än en burk om du ska spraya hela tårta. Det bästa är att testa sig fram för att se vad man själv tycker om bäst. Jag har använt det på orange bakgrund också och det blev väldigt fint.
    Hoppas detta hjälper dig något!
    Varma hälsningar/ Caroline

    SvaraRadera
  8. ok:-) Tack för ett snabbt svar:-)ja ja får testa mig fram:-)

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag har letat jättelänge efter såna här utstickare i spets men hittar inget.. Om du vill sälja dina så kontakta mig på hartrollet@live.com
    MVH Rebecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rebecka!
      Tyvärr är de inte till salu då jag tycker de är så fina. Men jag hoppas att du hittar några framöver!
      Varma hälsningar/ Caroline

      Radera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)