St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 3 juni 2011

Äntligen har en del av min efterlängtade leverans kommit!

Det tog sin tid vill jag lova och jag har varit ganska irriterad över att det för det första tog företaget jag beställde ifrån, en hel vecka innan de hörde av sig och sa att de dels inte hade en del av sakerna hemma och en del hade de inte alls. Jag är fortfarande av uppfattningen att om de inte finns i sortimentet så lägg för tusan inte ut det på hemsidan som något ni har. Det är att lura kunderna och sånt avskyr jag. Men nu har jag efter många om och men, äntligen fått åtminstone majoriteten av det jag beställt. Förhoppningsvis får jag resten nästa vecka. Tänkte dock visa vad jag fått hem idag och som jag självklart kommer pyssla med hela helgen!!!

Det var lite att kånka upp till fjärde våningen vill jag lova!

Verktygsset a la jättestort!

Massor av delar, 177 st för att vara exakt.


Kavlingsmatta

Minicupcakeform

Formar till att göra fina mönster med.

Fräckt alfabet.

Runda utstickare.

Färgpulver

Form för händer och öron.

Diamond cutter så man kan göra vackert mönster på tårtan.

Ordentliga penslar.

Dekorationsgodis

Patchwork cutter. Denna kan man använda till att göra lapptäcke på tårtan.

Blomsterutstickare, Jakobinstil.

Spetskanter

Spetsfjärilar

Trä, -kullersten, -tegelmönster.

Delar till att göra en karuselltårta.

Spritsflaskor

Bord att sätta spritspåsarna i, mycket behändigt måste jag säga!

Och slutligen Castle Cake set! Så om någon vet en liten tjej (eller kille för den delen) som älskar slott så är det bara till att säga till. Nu kan jag göra en sån häftig tårta :)

Japp, känner mig ganska nöjd måste jag säga. Eller rättare sagt i paradiset!!! Ska börja testa mina nya verktyg nu på en gång!!! Wiiiiiiihooooooooooooooo :)



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

6 kommentarer:

  1. Å herrgud så mycket, vad avundsjuk jag blir!! Var har du köpt allt detta? Och var det inte tokdyrt??

    SvaraRadera
  2. Det måste ha kostat en förmögenhet!!! Var har du hittat allt detta??
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  3. Wow! Jag är inte avendsjuk iallafall...

    SvaraRadera
  4. Rose-Mariejuni 03, 2011

    Jisses vad mycket grejer,förstår att du är sugen att sätta igång.Hoppas du hittar en lokal annars får ni väl snart inte plats hemma. Glöm nu inte att gå ut och njut lite av det fina vädret i helgen,inte bara baka.

    SvaraRadera
  5. Linda: Det var min oerhört snälla man som gav mig leveransen i födelsedagspresent! Bäste presenten EVER!!!! Allt är inköpt på Specialköpmannen i Danmark.

    Sofie; Se ovan :). Och jo, det var ähum...hrm....ganska dyrt :O. Ha en härlig helg, kramar :)

    Nellie; din sötnöt :)

    Rose-Marie; Ja det var en del skulle man kunna säga! Jo det börjar bli ganska mycket platsbrist skulle man kunna säga haha. Satt och rensade ur skåpen igår. Det får bli efter principen "en sak in-en sak ut". Jag ska ut och njuta idag! Ha en härlig helg, trevligt att träffa dig igen!!

    SvaraRadera
  6. Shit vad du handlat bruden! Nästan som att vakna på morgonen, man är liten och det är julafton =D
    Jag ska önska mig bakgrejor i morgongåva, jag blev lite avis på dig ;)
    STOR KRAM

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)