St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 12 juni 2011

En sån där HÄRLIG sommardag!

En sån där härlig dag är vad vi har haft idag! Minigolf på Öland, fika i Vickleby och slutligen kaffe och jorgubbar på balkongen. Dessutom har vi hunnit köpa med oss lite blommor till balkongen och en ny härlig sommarduk till balkongbordet. Nu sitter jag och tittar ut på blomsterprakten där ute och känner mig faktiskt ganska nöjd med dagens pyssel. Jag har inte ens hälften av blommor som jag brukar ha ute på balkongen i år då jag känner att det blir dessvärre inte lika bra vattnat som tidigare år. Det är för mycket att göra helt enkelt. Så i år fick det bli lite mindre blommor. Har införskaffat Hortensior vilket är en av mina favoritblommor, så nu står de och blommar så vackert i sina olika nyanser av rosa. Märkligt egentligen att jag valt just rosa eftersom jag aldrig tyckt om det innan. Men av någon konstig anledning har jag kommit in i en pastellfas i livet (????). Vet inte riktigt vad det är frågan om men jag bara ÄLSKAR pasteller helt plötsligt! 
Hoppas ni alla har haft en riktigt härlig dag i solen och ni har fått njuta av sommarens första jordgubbar! Det har vi sannerligen gjort :)




Sommar!!


Antingen så hatar man mönstret eller så älskar man det. Jag gör det sistnämnda ;)


Zorro gillar också mattes nya duk!

Gillar skarpt den gamla och rostiga lyktan. Gammalt=vackert!

Vacker hortensia.


Ett litet stilleben med blommor och en trädstam får duga som sommarens dekoration.

Är glad att vi åtminstone har en balkong även om jag just nu hellre hade haft en altan...



Ena delen av balkongen sedd inneifrån.


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Julia Sandelljuni 14, 2011

    Wow vilken lobelia. Gröna fingrar mån tro??
    Kram

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)