St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 14 januari 2012

Big size macarons- mumma för själen!!

Ja, ibland har nöden ingen lag. När man alldeles för sent inser att man glömt att köpa hem bland det viktigaste när man gör macarons, så får man helt enkelt tänka om. Jag lyckades klanta mig kopiöst igår och GLÖMDE köpa bakplåtspapper!!!! VE OCH FASA!!! Vad sjutton gör man utan det när man ska baka macarons? Och klockan var alldeles för mycket för att hitta någon öppen affär. Så jag fick helt enkelt tänka om och göra Big size Macarons för att inte behöva slänga ut för mycket av smeten! Men, jag tycker faktiskt det är ganska trevligt med den storleken och jag vet att vi köpte en sådan stor sist vi var i Paris- den totala njutningen! Vanligtvis gör man ju macaronsen väldigt små och då blir de ju mer en munsbit- men med denna storleken så har man ju betydligt mer att njuta av, eller hur?!
Så det lär nog bli fler av denna storlek! Kan tillägga att jag hade med dessa godingar när Östran kom och intervjuade mig igår!



Jag vet att det är lite svårt det där med att uppskatta storleken när man tittar på en bild men om ni tänker er att de är lika stora som en handflata så förstår ni hur stora de är ;).
MUMS för själen minsann! Fyllda med smörkräm smaksatt med passionsfrukt- lite passion är ju aldrig fel här i livet!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Här kommer ett tips!

    Det finns silikon bakplåtspapper som man bara tvättar av efter användning.
    såna har jag några av som jag brukar ha nytta av som reserv när jag inser att pappret är slut.
    Dom jag har var perfekta till Makroner när jag gjorde dom ...
    Dom brukar sälja dem överallt på marknader och sånt till hyfsat billigt pris ;)
    Finns säkert i affären åxå.
    Men som sagt... jäkligt bra att ha hemma ifall man inser försent på kvällen att man inte har något papper :)

    Å du.. dom ser super smarriga ut :)

    SvaraRadera
  2. Dom var supergoda :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)