St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 1 januari 2012

Börja året med något vackert! Och en gräddtårtas charm...

...som att titta på dessa underbara tårtor! Jag har suttit en stund och kollat runt efter inspiration till morgondagens tårta till dottern som då fyller 14 år. Och när jag kollade runt så hittade jag dessa underbara konstverk som jag blev helt betagen av:










Jag hade ju tänkt att göra en vacker tårta till dottern tills imorgon eftersom jag har gjort det varje år sedan hon föddes. Och jag tänkte att "åh, detta året kan jag göra en ordentlig tårta till henne nu när jag kan lite mer". Gissa vad dottern klämmer ur sig? 
"Mamma kan inte du göra en sån där vanlig god gräddtårta med jordgubbar på?".....
MEN ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!!
Här har jag ju gått och längtat efter att göra henne en vacker tårta till hennes dag...och så vill hon ha en GRÄDDTÅRTA???????
*mutter och svordommar*
Tja, det får nog bli både och faktiskt. För hon ska banne mig ha en fin tårta till sin dag också!
Så NU mina vänner, ska jag BAAAAAAAAAAAAAAAAAAKA!!!!!

Bilderna är tagna från googles bildsök "romantic cakes".




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Verkligen underbara tårtor! Gillar när det är mycket av samma saker på =)

    Typiskt att en tårtmakares barn inte vill ha en "designad" tårta. Min som brukar säga att mina tårtor inte är tårtor...

    Du kan ju göra en lite designad gräddtårta med jordgubbar på, gjorde en ruffled cake till min jobbarkompis med grädde och skivade jordgubbar ovanpå.

    SvaraRadera
  2. Haha!! Precis så har jag det åxå.. Första gången dom orden kom insåg jag att hur jag än gör så gillar ungarna den där vanliga jordgubbstårtan bäst :))

    SvaraRadera
  3. Ann; ja visst är det märkligt!! Det är ju för dem man vill skapa det finaste och då vill de bara ha en vanlig gräddtårta *suck*. Men du har rätt; jag får ta och göra en lite finare gräddtårta istället :D

    Stina; Ja visst är det typiskt! *s*

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)