St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 28 januari 2012

Pilligt värre och liten sneakpeak på dekorationen till morgondagens tårta!

Då börjar huvuddekorationen till morgondagens tårta ta form! Denna gången har jag tillverkat den med Rice Krispie Treats för att den inte ska väga så mycket. Det är första gången jag använder detta så det var lite spännande att se hur det funkar. Och det var verkligen smidigt att jobba med måste jag säga. Lite kladdigt men oerhört lättformat. Hade man gjort denna dekorationen med sugarpaste så hade den antagligen gått rätt igenom tårtan och det blir ju inte en speciellt vacker syn. 
Det är ju dessutom alltid roligt med nya utmaningar och det är ju faktiskt så man lär sig!


Bollen är formad och det extremt pilliga arbetet med att täcka den har börjat...

...hela bollen är nu täckt. Tog lite tid kan man säga!

Och bollen är nu målad!!! Den kommer sedan utgöra toppen på själva tårtan. Resultatet får ni så klart se imorgon!!

Så här gör du Rice Krispies Treats;

3 msk smör
300 g marschmallows
1,5 l rice krispies


Smält smöret på låg värme. Blanda i marschmallows och rör om tills allt har smält till en flytande massa. Ta kastrullen från plattan och häll i rice krispies. Rör runt tills allt har blandats ordentligt. 
Blöt händerna och forma massan till önskad form. Låt sedan kallna och stelna något.
Superenkelt och smidigt! 

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Väldigt fint :-)

    Vad är de vita fyrkanterna gjort av som du har klätt discokulan med och vad för färg har du sedan målat den med?

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)