St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 11 februari 2011

Imorgon ska det bakas. Ovanligt va?!

Jo då kära läsare, så är det. Imorgon ska det bakas...igen. 
Min man kommer att dra en lång, djup suck och säga : "Du tycker inte att det räcker med projekt älskling?". Och jag kommer som alltid svara; "Jag ska bara...."
Fast jag tror att han tycker det är ganska kul att jag får mina ryck! Om inte annat så tycker han att det är väldigt trevligt att få äta resultatet av rycken. Och det är ganska så fantastiskt att han orkat med mig så länge med alla dessa projekt jag har. För jag extremt svårt att sitta stilla, som säkert många av er har märkt (på gott och ont). Jag har alldeles för många ideér om saker jag vill göra men jag vet inte alltid hur jag ska hinna med dem. Men jag älskar att skapa, älskar att göra något vackert eller aptitretande eller lockande av något slag. Det ger så oerhört mycket att få skapa olika saker och jag kan aldrig få nog. Jag vill lära mig allt, göra allt, hinna allt! Skulle helt klart behöva några timmar till på mitt dygn.

Idag lyckades jag försova mig, för första gången sen jag var tonåring! Jösses, flög upp ur sängen när jag hörde min mans extremt enerverande ringsignal. Yrvaken sprang jag runt som en halvvirrig höna och visste knappt vad som var upp eller ner. Kom till jobbet med andan i halsen och framstod säkerligen som en totalt borttappad galning när jag steg in på kontoret. Allt detta har med största sannolikhet att göra med att jag bakar tårtor i sömnen numera. Jag dekorerar dem och pyntar i alla möjliga former och färger. Min käre man har börjat fråga mig på morgonen vilka tårtor jag bakat under natten....ähum.

Men det är priset man får betala när man hittar en extremt rolig hobby. Så, mina vänner, ni får stå ut med mina ryck och min förvirrade uppsyn. För ni förstår; jag kämpar mot ett visst mål och jag tänker nå dit. Jag kommer säkert få kämpa "bak"delen av mig (gud vad fyndig jag var nu hehe) men jag tror faktiskt att det kommer att vara värt det.
Och till min oerhört snälla och underbara man vill jag säga: Tack för att du alltid står bakom mig och stödjer mig i allt jag får för mig att göra och för att du alltid uppmuntrar mig till att följa min dröm. Och tack för att du har tålamod med mig! Jag skulle vilja säga att det är en bedrift i sig!! Och ja, jag ska baka imorgon...IGEN! 

2 kommentarer:

  1. hej

    kolla in denna sidan , söta rosdekorationer bl.a.

    kram Zita

    http://blixman.blogg.se/category/cupcakes.html

    SvaraRadera
  2. Hallo! Superfina kort och vilka underbara cupcakes o blommor! Och dessutom bra tips! Hon kan verkligen fotografera, synd att man inte bor där. Då hade jag gått till henne direkt eftersom jag och kameror inte riktigt går ihop haha! Jag lade in inlägg till dig Zita där du skrev till mig sist (om dopskorna). Tack för tipset på sidan :), ska genast pröva att göra blommor utefter hennes tips. Ha en härlig dag, Kram/ Caroline

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)