St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 20 februari 2011

Bakelser!!!



NU är jag äntligen färdig med mitt projekt Bakelser! Kan säga att det inte direkt var så lätt som jag hade tänkt mig och jag gjorde helt klart det svårt för mig själv. MEN...nu vet jag hur jag INTE ska göra i alla fall. Så i veckan blir det helt enkelt till att GÖRA OM och GÖRA RÄTT! Fast det är ju det som är det bästa...prövar man inte så får man aldrig veta eller hur?! Har lärt mig massor på detta projekt och jag har slitit mitt hår ett antal gånger över att det inte blivit som jag vill. Men  nu är de färdiga i alla fall och så här ser de ut, pyntade och klara!

Dessa innehåller fyllning av chokladsmörkräm och hallonmousse.






Nu vill jag givetvis höra vad ni tycker så SNÄLLA KOMMENTERA!!!!!!

10 kommentarer:

  1. Du är nog inte klok nånstans ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser helt underbara ut.
    Kan inte ha varit lätt att klä in dem, men skam den som ger sig. :P
    Du är helt otroligt duktig Carro det ska du veta.
    Massa Kramar

    SvaraRadera
  3. JAG ÄLSKAR DOM! :D dom e SÅ sÖTA!! vad tar du för en beställning? ja fyller år i mars :P

    SvaraRadera
  4. Vad kul att ni tycker om dem! Ja det var lite lurigt att klä dem men som du säger Sandra; skam den som ger sig!!Jag är ju envis som synden så jag ger mig ju aldrig haha ;).
    Jag får göra några fina till dig Mathilda :)

    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  5. Carro, de ser helt ljuvliga ut!!! Imponerande och jag undrar ju såklart vad de innehåller :) Och så blir jag nyfiken på vad du tar för en beställning? Gör du små, typ petit four, eller vad det heter också, och hur gick det med de där macarones? kram duktiga du! /Liv

    SvaraRadera
  6. Tack Liv! Dessa innehåller chokladsmörkräm och hallon mousse :). Jag har inte räknat ut något pris för dessa eftersom jag fick för mig att testa om jag klarade av det. Måste öva mer och hitta ett bättre (och enklare) sätt att göra dem för jag krånglade till det för mig själv. Men övning ger färdighet som man brukar säga :). Hittade förresten ett recept på chilimuffins som jag tänkte lägga ut här på bloggen till dig :). Kanske vore något för din fest? Macaronsen har jag inte hunnit med än, har inte hittat något bra sprits än. De kommer dock så småningom :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Oj oj oj, man blir ju tjock(are) av att bara kolla på dina underbara bilder av mums mums. ;)

    SvaraRadera
  8. Hihi, inte dåligt att kunna göda folk med bara bilderna haha ;)

    SvaraRadera
  9. Hej,

    Hur har du gjort för att få ut formen på bakelserna? Har du gjort som en sockerkaka/tårta och sedan tagit ut bakelserna från det???
    Du bakar helt underbara tårtor och cupcakes, vilken inspirationskälla du är!! Jag ska börja med tårtdekoration illa kvickt=)
    //Sofie

    SvaraRadera
  10. Hej Sofie! Tack för dina fina komplimanger, det blir jag jätteglad över att höra! :) Jag har stansat ut själva botten från en tårtbotten och sen lagt fyllning emellan. Sen har jag täckt det hela med sugarpaste i två lager för att få det fint och slätt.Det är lite joxigt att lägga på sugarpaste på så små bakverk men man får öva så lyckans man till slut! Sen kan man dekorera dem precis som man vill, det är ju dekoreringen som är det roliga :)
    Kul att du tycker att jag inspirerar!!!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)