St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 13 februari 2011

Ibland lyckas man fynda!!!

Idag har jag äntligen lyckats hitta bakformar i olika storlekar efter att ha letat i stort sett hela Kalmar stad. Visst, man kan köpa dem via nätet men eftersom jag vill ha dem typ NU, så har jag inte riktigt tålamod till att vänta in en leverans. Det fina med det hela är att de dessutom inte kostade många kronor eftersom vi hittade dem på ÖB (av alla ställen!). Lyckades få med mig tre olika formar med med måtten 18 cm, 20 cm samt en större hjärtformad form. Lovade ju min man att jag inte skulle börja baka något idag....men tusan vet om jag inte bara ska göra en liiiiiiiiiiten tårta i alla fall? Det är ju faktiskt Alla hjärtans dag imorgon så man kanske kan använda det som ursäkt, eller? 
Inte nog med att jag hittade bra formar, jag lyckades även få med mig ett antal olika typer av strössel hem. Alltid bra att ha när man ska dekorera söta små cupcakes eller dylikt.
Nu ska jag sätta mig och räkna på vad det kostar med cupcakes och tårtor eftersom det ligger många beställningar och väntar, till min stora glädje! Har också sett att många tagit till vara på recepten jag lagt ut här på bloggen för det verkar bakas för fullt bland många av mina vänner. Mycket roligt!

 Äntligen kan jag baka små tårtor!!!!
 Och våningstårtor!
 Och lite härligt strössel som faktiskt inte finns på varken Maxi eller coop. Tur att någon affär kan ta in något kul någon gång!

2 kommentarer:

  1. Du är nog inte klok nånstans vännen ;)
    Mia

    SvaraRadera
  2. Jag måste ju ha något att öva med! Förbereder mig ju för stora saker som sker nästa år!!!!! Hihi, kramar

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)