St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 10 februari 2011

Doften av nybakade muffins börjar sprida sig här hemma!

Kunde bara inte motstå att pröva receptet jag lade ut här på bloggen imorse! Nu står de små godingarna i ugnen och blir riktigt "gottiga". Små marschmallows och vit choklad som smälter till en härlig massa. Ska bli kul att smaka dem och se om de är lika goda som de ser ut :). Skulle ju egentligen tagit sovmorgon idag men det sket sig ganska så brutalt när vår lilla vovve stod och krafsade på dörren vid halv åtta. Och sen blev jag ju desstutom så sugen på att testa ett nytt recept så det var lika bra att sätta igång! Tror att jag ska ta med mig några av dessa godingar till jobbet idag. Har ju några små sötsaksälskande kollegor som säkert vill smaka :).

 Smeten lagd i formarna...mmmmmm! Kunde inte låta bli att smaka på den, den var såååååå god!
 Nu pöser de upp och blir höga och fina.
 Så där ja! 
Lite vit choklad som tittar fram :)

Nu ska de pyntas också, eftersom jag älskar att göra dem så där söta!
Ta en titt i bloggen om ett tag så finns det förhoppningsvis bilder på slutresultatet.

1 kommentar:

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)