St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 6 december 2011

Boktips för den dekorationstokige!

Bra böcker kan man aldrig få för många av, framför allt inte när de handlar om hur man dekorerar tårtor och annat roligt! För dig som gillar att baka och dekorera så kanske dessa böcker är något att önska sig till jul?

"Här får du naturligtvis recept på läckra kakor, men framförallt får du beskrivningar på hur du blandar och färgar in olika sorters glasyrer och fyllningar, du lär dig hur du enkelt glaserar, gör egna spritspåsar, marsipanrosor och chokladlöv. I kombination med festliga kakformar, strössel och andra färdiga sockerdekorationer kan du skapa de mest fantasifulla kakor vad sägs om cupcakes dekorerade med kanderade, ätbara blommor eller med sockersignaturer att använda som placeringskort? Både roligt och vackert! Glöm inte att också låta barnen vara med och baka kakor som blir till nyckelpigor, snögubbar eller vindögda små pingviner."
Finns på bokus för 166:-

"This beautiful and funky cake-decorating book is set out in the style of a course, working from the simplest of cupcakes to amazing complex cakes. The author Paris Cutler, owner of renowned shop Planet Cake, and her staff share their colourful and distinctive designs, but it's not only their imaginative creations that make this book so special. The comprehensive basic section gives you all the information you need, with learning outcomes, troubleshooting hints, material and equipment lists. Every single cake is beautifully photographed and explained step-by-step, enhanced by coloured illustrations and photos in this book."
Finns på Adlibris för 171:-



"Cake decorating is the perfect way to celebrate at any time of the year, and this book is packed with colourful cake designs for every occasion. 
Features 10 chapters, each with a stunning main cake design and two co-ordinating smaller treats, including cupcakes, mini cakes, cookies, fondant fancies and chocolates. 
Step-by-step illustrated instructions cover every essential technique, such as making sugar flowers, piping, and stencilling."
Finns på Adlibris för 166:-

A straightforward guide to creating elegantly simple sweet treats for everyday and special occasions provides step-by-step instructions for a variety of projects for bakers of every skill level, covering essential kitchen equipment and tools, simple recipes, and decorating techniques, as well as a vareity of stunning and delicious projects. 
Finns på Adlibris 211:-



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)