St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 11 februari 2012

Stridsvagn och kamo....inte det lättaste!

Ja mina vänner, då har jag gjort min första stridsvagn (ber lite om att det ska vara den sista då jag har absolut noll koll på sådana saker!!). Det var inte lätt.....någonstans. Att få rice crispies rakt är typ.....INTE.....alls......enkelt.....på NÅGOT sätt *suck*. Och alla femtioelva detaljer på stridsvagnen (jodå, nu har jag fått lära mig att det heter stridsvagn och inte pansarvagn...ni ser; ingen koll!!!), fick helt enkelt vara eftersom jag kände att jag med största säkerhet kommer reta upp någon karl som skriker "NEJ...SÅ SKA DEN JU INTE SE UT FÖR BÖVELEN". Men det blev en stridsvagn....typ. Eller "stridsvagnish"...jaja- man gör det man kan med det lilla man har!
Här är i alla fall resultatet:












Hoppas inte alltför många stridsvagnsentusiaster sliter sitt hår därute nu!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

8 kommentarer:

  1. Har inte gubben din nån koll? Karlar brukar kunna vara lite mer intresserade av sånt.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den blev jättefin! Härligt med utmaningar ju och resultatet blev kanonbra ju! Kram och ha en fin helg!!

    SvaraRadera
  3. Superfin!! Du är jätteduktig, vännen! Vad är själva "röret" (ja jag kan inte heller vad det heter) gjort av? :-)

    SvaraRadera
  4. Nellie - Sockertussenfebruari 11, 2012

    Jag tycker att den blev himla cool :)
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  5. Den var ju jätte fin!!!

    SvaraRadera
  6. Vad häftig!

    Jag är för första gången med och tävlar i en cupcakes-tävling och skulle bli jätteglad om du gav mig en röst! Du kan läsa mer här: http://smid.blogg.se/smidsfashion/2012/february/jag-tavlar-och-ber-er-om-lite-hjalp.html

    Tack på förhand!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)