St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 27 februari 2012

Kombinera blommor och tårta...och lite vattenkrig???

Ja kära vänner...ibland händer det oväntade saker när man skriver sina blogginlägg! Mitt i inlägget blev jag attackerad av min kära busiga dotter beväpnat med blomstersprutan??? Och det utbröt helt plötsligt det totala vattenkriget så här på en måndagseftermiddag....
Jo men att det är ju helt normalt eller? Så nu sitter vi här i soffan- jag, dottern och J- totalt dyngsura!!! Och mitt stackars kök innehåller ganska mycket vatten det med!
MEN, lite bus förgyller vardagen måste jag säga och vi fick oss alla ett gott skratt :).

Men för att återkomma till vad inlägget skulle handla om; blommor+tårta=kärlek
Kolla nedan så får ni se vad jag menar;
Blomma pimpad med tårta eller tårta pimpad med blommor? Oavsett vilket så är resultatet vackert!


Färgglatt och grannt, inte sant?!

Eller varför inte måla på blommorna på tårtan? Stilrent och tjusigt.

En tårta gjord som en bukett är inte fel.

Eller kanske en bukett på toppen av tårtan?

Eller en korg med blommor?


Denna söta bukett tycker jag är superfin!




Blomma gjord med cupcakes!



UNDERBAR!!!


Oerhört vacker!!!

Härliga färger och så härlig att se på!


Visst blir man inspirerad att använda mer blommor när man ser dessa underbara tårtor?! Och det passar ju dessutom perfekt nu till den vackra våren som börjar närma sig!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)