St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 8 februari 2012

Så bloggar man från sjuksängen!

Idag är det såååååå synd om mig. I alla fall enligt mig själv! Jag har, liksom så många andra dragit på mig vad som verkar vara influensan. Trött som en gnu, fryser hela tiden, yr i mössan, illamående och allmänt hängig känner jag mig. Men det är ju inte så förvånande med tanke på att fyra andra på jobbet verkar må likadant. Då är det ju liksom bara en tidsfråga innan man själv åker dit.
Så här sitter jag fullt påklädd med morgonrocken på kläderna och ett stort täckte och jag fryser FORTFARANDE!!! Ussssssssssssssssssssssssssssch.....jag HATAR att vara sjuk. Jag har inte tid med detta och jag blir fruktansvärt rastlös av att bara ligga och vila. Men kroppen säger "nej du stumpan, du gör inte ens fem knop idag- ligger du så ligger du" och jag får väl se till att lyssna på den för ovanlighetens skull. Och som att inte det skulle vara nog så befinner sig den där speciella personen, som alltid gör mig glad och lycklig, i Stockholm.....*suck*.....*tycker ännu mer synd om mig själv*......sånt gillas inte så mycket. Jag menar; ska man inte bli ompysslad, baddad på pannan, få sin favoritmat, bli nerbäddad och allt sånt när man är sjuk???? Men nähä, då får man släpa upp sin bleka och sjuka lekamen, krypa till spisen och försöka slänga ihop något sisådär ätbart.....BUUUUUHUUUUUUU- det är JÄTTESYND om mig !!!!! (PS, det här är läget då jag jobbar hårt för att klämma fram en tår eller två för att ni VERKLIGEN ska förstå att det är synd om mig ;))
Så min plan är helt enkelt att sova bort tiden tills på fredag då personen i fråga behagar komma hem igen! Och då räknar jag iskallt med att bli TOTALT ompysslad eftersom det är så synd om mig just nu.....(jag vet att du läser detta J....du vet vad som väntar *s*....hint hint ;)).  


Men, trots min tycka-synd-om-mig-själv-dag så ska jag ändå bjuda på lite inspiration!! För er som har lite tomt på idéer till dagen med stort D- 14 februari, här kommer lite tips!


Nallebudet är alltid roligt, välj ett eget paket specialgjort till den du tycker om!

Underbara doftljus för härlig väldoft i hemmet!

Blommor är ju aldrig fel!

Eller varför inte vara lite småfjönig med en liten dikt?

Vackert smycke är alltid uppskattat av de flesta!

Finns det någon som säger nej till en romantiskt middag????

Eller en god tårta?

En god doft är inte att förringa!

Need I say more???

En bok med lite extra omtanke?

En chokladfontän hade jag banne mig inte gråtit över, åååååååå så gott!!!

Så där gott folk, lite inspiration kan jag uppbringa ändå ;)






Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Stackare där!!! Ja, det är bara att vila när kroppen säger ifrån. Hoppas du kryar på dig snart!

    Härlig inspiration iaf;-)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Älskade vän.......lugna ner dig så kommer du ! LJUSEN YANKEE CANDEL finns hos mig.....TOPIRY...så klart!......
    ANNA .... HOPPAS VI SYNS PÅ MÅNDAG PÅ LITE .....allt-för-alla-hjärtans-mys!!!!
    cAROLINE BAKAR MUMS...... kRAM O jättevälkomna !

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)