St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 4 april 2011

Fullt ös inför lördag!

Nu är bakningen i full gång inför lördagens event. Tanken är att jag ska hinna baka 150 minicupcakes, lika många Macarons(i flera olika färger) samt göra maränger och två cakedummies till. Känns som att jag har veckan ganska spikad! Dessutom ska jag även göra cupcakes som är beställda. Denna gången ska jag ge mig på att modellera en påbudsskylt, kan bli klurigt men jag gillar ju utmaningar :). Förutöver det hade jag tänkt jobba på mitt vanliga jobb också....*pust*. Men jag älskar verkligen när det är mycket att göra, tycker inte om när det blir lugnt och tråkigt!

Pga eventet har jag dessvärre fått tacka nej till flertalet beställningar. Givetvis hade jag velat baka allt men tiden finns tyvärr inte där för mig att hinna med allt. Vill passa på att be er som är intresserade av att beställa att helst göra det i så god tid som möjligt, det är inte alltid jag har allting hemma som behövs. Tyvärr finns ju inte något av det som behövs att köpa i vanliga affärer här i Kalmar, förutom de vanliga ingredienserna då vill säga. Så ibland behövs det beställas och det kan dessvärre ta en vecka bara för att få hem det som behövs.

Nu ska jag återgå till mitt kvällsbakande, hemmet doftar gott av muffins och snart ska jag ge mig på att täcka ytterligare en cakedummie med sugarpaste!
Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)