St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 29 april 2011

Ännu en tårta på gång...

Jodå, nu har jag ännu en på gång. Denna gången gör jag en till min egen familj; till min gudfar som fyller 70 år. Dessvärre går det inte riktigt som jag vill och tårtan har bestämt sig för att ge mig en väldigt hård match. Täcket spricker och jag får komma på nödlösningar för att få det snyggt. Men....man kan inte alltid lyckas och jag lär mig säkerligen något även på detta...(även om jag just nu känner för att slänga ut skiten genom balkongdörren...*grrrrr*). Bjuder er ändå på några bilder av kvällens projekt, fler kommer imorgon när jag hämtat nya krafter...

Täcket utkavlat och pimpat med svarta ränder.

Täcket åker på och ska slätas till.

Så där...börjar ta sig.


Banden på...den ska se ut som att den är inslagen. Rosetten kommer senare.

Nu återstår det att se om jag kan göra den så jag själv blir nöjd...betvivlar det just nu väldigt starkt...*suck*


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)