St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 17 april 2011

Åh så underbart med soooooooool!!!

Solen skiner utanför fönstret!!!

Visst är det underbart när våren kommer! Fågelkvitter, snödroppar och krokus, knoppar på träden. Det går ju inte att göra annat än att njuta. Idag har jag tagit en lång sovmorgon för första gången på väldigt länge. Känner mig nästan så där tonårsyrvaken efter att ha sovit till halv tolv (!!!!!!). MEN, det var verkligen välbehövligt. Nu är jag redo för en dag i solen. Om ett tag ska vi ta en fika på Gårdby lantcafé och njuta av deras goda bakverk. Sen blir det givetvis till att ta en titt på deras vackra inredningsshop och idag får lilla kameran följa med så jag kan ta lite fler bilder och visa er. 

Balkongen är ett litet projekt för dagen. Dessvärre ser det ut som att någon gått bärsarkargång därute och det ligger pulkor, halvdöda blommor och annat bråte som idag ska rensas bort. Nu ska det bli fint och förberett för en fikafärdig uteplats. Tänkte att jag skulle inhandla lite vackra blomster och plantera så det ser riktigt inbjudande ut! Så nog finns det att göra alltid. Får se om jag kanske hinner slänga ihop något mumsigt under dagen också :)

Igår hade vi grillpremiär hos några av våra vänner och jag kan lova att det var så underbart gott! Åt så magen stod i fyrkant och kunde inte sluta äta. Åh vad jag älskar grillat!!! Nu är egentligen bästa tiden på året när man börja känna solens strålar mot sitt ansikte och man äntligen får lägga undan den där tråkiga vinterjackan man gått i så länge. Nu får nya fina vårjackan komma fram och man kan gå ut utan att frysa rumpan av sig, visst är det välbehövligt?! 

Önskar er alla en underbar dag därute i solen :)


Underbara rosor som piggar upp :)



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)