St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 22 april 2011

Förmiddagen då alt gick snett...

Ja min morgon blev lite pysslig i alla fall. Inledde med att baka mitt försök till vita macarons. Nja, så vita blev de väl egentligen inte...snarare beiga. Hade uppenbarligen i för lite vit färg. Det trixiga med att baka vita macarons är ju att det är svårt att se när smeten är kritvit efter som marängen är..ja just det: vit...det blir liksom en fråga om vit, vitare, vitast. Inte så lätt med andra ord. Men nu vet jag tills nästa gång att jag måste ha i extremt mycket vit färg!!!
Tyvärr gick inte morgonen exakt som jag ville. Först lyckades jag bränna ett finger på det sa****ns gallret och sen höll kattf*n på att hoppa upp och förstöra mina nyspritsade macarons. Inte nog med det så ringer mannen och säger att alla vita marsipanlock till min tänkta tårta är slut......*suck*. Jag hade tänkt att fuska lite idag och göra en jordgubbstårta med marsipanlock då all min sugarpaste tagit slut, men icke sa nicke. Det är väl bara en sån där dag när allt ska gå fel. Så här sitter jag nu med mitt brända finger, mina icke-vita macarons och inget sabla marsipanlock. Ja ja, det borde bara kunna gå uppåt härifrån eller? Så här vita och fina såg de ut när jag spritsat dem i alla fall..



Hur de ser ut klara får ni se om en stund...om jag inte om jag inte gömt mig under bordet på balkongen för att tycka synd om mig själv...




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)