St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 7 april 2011

Sista touchen på tårtan!

Kände att jag inte riktigt var färdig med tårtan så igår kom jag på den sista touchen. Så här blev det:



Det bidde en liten krona på toppen! Nu ska det bara på lite pärlor så är den klar för lördag :)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

5 kommentarer:

  1. Visste att du skulle komma på ngt fint till den men ngt sånt här häftigt visste jag knappt att man kunde få till!! Passade perfekt in i lekfullheten i tårtan.
    //Julia Sandell

    SvaraRadera
  2. Hej..
    Jag hittade nyss din blogg då jag sökte på tårtor på internet. Jag har ett stort intresse för bakning och tårtor är ju bara så fantastiska. Jag är för tillfället arbetslös men försöker hitta något att fördriva min tid med. Är det svårt och dyrt att göra de tårtor som du har gjort? Det verkar vara så otroligt kul! Jag älskar att skapa och gillar att pyssla så detta skulle nog vara något för mig=) Har du några bra tips och idéer?
    MVH
    Sofie Wallin

    SvaraRadera
  3. Hej Sofie!
    Kul att du hittat min blogg, välkommen hit :).
    Ja det är ganska svårt OCH dyrt. Det är oerhört roligt dock så det är värt det. Det som kostar är alla verktyg, färger, glitter osv. Det är inte direkt den billigaste hobbyn man kan tänka sig. Det är en helt annan teknik att göra dessa tårtor än att göra en vanlig prinsesstårta. Det tar betydligt mycket längre tid att göra en sån här tårta. Och det krävs rätt mycket övning att lägga på sugarpastetäcket. Jag skulle rekommendera att ta en kurs för att lära sig grunderna, tro mig- det sparar man mycket tid på. Jag har lärt mig allt själv och övat, övat, övat. Man måste ha tålamod när man ska göra detta haha! Har slitit mitt hår många gånger när det inte blir som jag vill. Men jag är så glad att jag började med detta och jag lär mig hela tiden! Man kan verkligen skapa mycket med materialet och enbart fantasin sätter gränser.
    Om jag ska ge dig några tips så är det att först verkligen läsa på vad man behöver för verktyg osv. Beställ en bok om hur man gör sådana tårtor. Jag började med att köpa en sån bok, blev så inspirerad att jag sedan satte igång. Jag läste som en tok och lärde mig lite allt möjligt. Sen köpte jag mitt första set med verktyg och lite annat och sen har det bara rullat på! Maila mig gärna med frågor, jag svarar gärna på allt! carolinedouren@hotmail.com

    Hälsningar/ Caroline

    SvaraRadera
  4. Hej Caroline!
    Tack så mycket för ditt svar. Nu har jag fått min mamma intresserad också! =)
    Jag har kollat runt på lite böcker och även hittat DVD för att lära sig baskunskapen... Vilka verktyg skulle du börja med om du vore jag? Vilka MÅSTE man ha??
    //Sofie

    SvaraRadera
  5. Hallo Sofie!
    Vad kul att din mamma också blivit intresserad!! Det är så roligt när människor blir inspirerade av det man gör :). Jag kan lägga ut ett inlägg med bilder på vad du kan behöva för att komma igång. Det är alltid lättare att visa än att försöka förklara :). Så håll koll under kvällen så lägger jag ut lite tips till dig!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)