St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 7 oktober 2013

Vi kan alla göra skillnad & Vi är alla vackra. Läs detta!



Ja kära vänner; idag får det faktiskt bli en favorit i repris. Detta då ämnet alltid är högst aktuellt och inte minst nu då bröstcancer-kampanjen är igång igen. Jag tycker denna frågan är oerhört viktig. Faktum är att jag anser att alla bidrag i kampen mot all cancer är VÄLDIGT VIKTIG. Just därför anser jag att detta inlägg faktiskt är värt att visa igen.
Jag har själv sett vad denna vidriga sjukdom kan göra med människor. Jag har sett hur den inte bara påverkar den som lider av den, utan hur ALLA runt omkring också. Hur den sliter sönder människor, sargar dem, gör dem rädda.
Rädda för att leva.
Rädda för att mista.
Rädda för att andas.
Rädda för att dö.

Vi kan kanske inte förändra allt. Men vi kan förändra något. Genom att sprida budskapet.
Genom att undersöka oss.
Genom att öka kunskapen om vad det är vi ska leta efter just när det handlar om bröstcancer.
Om du som är kvinna och läser detta inte vet HUR eller VAD du ska leta efter, så vill jag att du för din egen skull går in HÄR och läser på, kanske det gör skillnad för NÅGON.

Och du- vare sig du är:
TJEJ
KVINNA
DAM
FRU
MAMMA
MORMOR
DOTTER....

...TÄNK PÅ DETTA:


Vi är alla vackra...
Vare sig de...

..är små eller stora...

...olika stora eller perfekta...

...pekar innåt.....

...eller utåt..

...rätt upp...

...eller rätt ner...

... eller ända ner till knäna....

...eller om det bara finns ett kvar för att man mist det andra i kampen mot cancer....

...Så är vi alla lika vackra. 
Skönheten kommer från insidan, från det som sitter innanför brösten- Hjärtat och själen. 
Vi är alla viktiga.
Glöm ALDRIG det.

Stöd kampen mot bröstcancer!! Köp Rosa bandet eller skänk en slant till Bröstcancerfonden!

Och inte minst: UNDERSÖK DINA BRÖST!!!!

FUCK CANCER.

Dela gärna detta inlägg vidare. Hjälp till att sprida budskapet.
Tack.

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping