St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 12 oktober 2013

Ljuva minnen från barndomen och My little Pony!


Ja kära vänner, då har jag lärt mig något nytt även denna veckan! Nämligen att det här med att modellera både är roligt men stundvis rätt svårt. Det är inte alltid man kan räkna ut exakt hur saker bör se ut för att passa ihop, men jag måste nog säga att i slutändan blev det faktiskt ganska bra. Framför allt med tanke på att jag inte inte ens kan rita en streckgubbe. Men jag tror nog att det här med att modellera troligtvis är mer min grej!
Denna gång bidde det en liten My little Pony, faktiskt en av mina favoritleksaker som barn. Ååååå vad jag älskade dessa söta små hästar i vackra pastellfärger och med allsköns dekorationer och färger på både man och svans. Det är något speciellt med att få göra just en sådan figur, det väcks många minnen till liv.
Jag kunde sitta i timtals och leka med min ponnys och jag tror till och med jag har några av dem kvar i en av lådorna i källaren. Vissa vänner gör man sig helt enkelt inte av med!
















Tårtan är helt mjölkfri. Den är gjord på vaniljbottnar och fylld med hallonmousse och citronmousse. Mousserna är gjorda på Alpro soyagrädde och smörkrämen som tårtan är spacklad med är gjord av Mildas mjölkfria margarin.
Alla dekorationer är gjorda med Wiltons sugarpaste och tårtan är täckt med marsipan.



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. jätte fint verk!
    en sådan nörd som jag är i My little Pony i nutiden så måste jag säga att förrutom den mera gröna biten utav manen på din skapelse, så ser det lätt ut som en av de nyaste ponnierna som kommer nu i nya säsongen, den heter Princess Skyla och är dotter av Princess Cadence och Shining Armor :)
    tyckte det var så likt. riktigt snyggt gjord!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)