St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 5 september 2013

Biltårta, radioprogram och marsipan!!!


Ja kära vänner, här är det verkligen fullt ös minst sagt. Det har bakats tårta, modellerats figurer, planerats inför stundande radiodebuten samt testbakats för fulla muggar. Nog känner man att man lever alltid! 
Men oj, vad roligt det är!!! Jag är ju en sådan person som tycker om när det är mycket som händer och denna veckan har jag definitivt fått min beskärda del. Det är inte konstigt att man blir lite lätt förvirrad med alla bollar i luften samtidigt.

Igår fick jag lära mig något nytt som faktiskt gjorde mig väldigt glad och förvånad på samma gång.
Min leverans med sugarpaste behagade tyvärr (eller kanske inte så tyvärr) inte dyka upp så det gällde till att snabbt hitta en ny plan för den planerade tårtan. Jag har ju enbart jobbat med just sugarpaste och varit väldigt tveksam till det här med marsipan. Har alltid trott det skulle vara kladdigt, kletigt och lätt gå sönder. Men ack vad jag hade fel! Detta fick jag erfara då min sista utväg med tårtproblemet var just: MARSIPAN.
Så iväg till butiken för att köpa vit sådan. Och när jag nervöst började jobba med den så insåg jag att "detta funkar ju faktiskt galet bra"!!! Den var lätt och smidig att kavla och den blev dessutom väldigt fin och slät på tårtan. Så nu: fram för mer marsipan!!!
Jag tänker dock fortsätta med sugarpaste till alla figurer för det är trots allt det bästa materialet när det kommer till modellering. Och självklart kommer det användas till att täcka en och annan tårta med också. Men det är helt klart roligt när man kan använda BÅDE marsipan och sp att jobba med.

Och här kommer beviset för att marsipan funkar alldeles utmärkt:












PS: idag har vi spelat in det första avsnittet av P4s RECEPTFRITT!!! 
Det sänds imorgon (fredagen 6/9) kl. 11.00 så glöm inte att lyssna!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)