St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 8 september 2013

Att sprida lite KÄRLEK! Bloglovin!!


Ja kära vänner, det här med att sprida lite kärlek är väldigt trevligt. Vi har alldeles för mycket hat i världen. Och missämja. Och missunsamhet. Och Jantelag. Och ren och skär illvilja.
Här på nätet frodas det otrevligheter och de flesta bloggare har nog fått hårda ord och elakheter slängda mot sig. 
Det har hänt mig och jag har tyvärr sett det hända alldeles för ofta mot många av dem jag själv ser upp till, följer och lär mig av. Människor som enbart gör saker för att glädja andra. Varför ska de få tråkigheter kastade mot sig? Kan vi verkligen inte bara glädjas med någon annan och deras framgång?

Inom "bakningssamhället" verkar det finnas en del sådant också. Tyvärr. 
Missunsamma människor som inte kan säga "vad duktig du är" eller "wow, vad snygg den där tårtan var". Varför är det så? Är det avundsjuka? Är det att man bara måste trycka ner någon annan?
Varför är det SÅ SVÅRT för en del att lyfta någon annan?
Och varför håller man bara inte tyst om man nu inte kan hålla sig till konstruktiv kritik utan måste häva ur sig hat och sprida negativ stämning?

Jag blir så trött på sådana människor. Det är MOBBNING. Och mobbning är ALDRIG ok. 
Men det sker. Överallt.
I skolan.
På jobbet.
På nätet.
Hela tiden.

Så vad ska vi göra åt det? 
Jo; vi ska sätta ner foten och säga NEJ.
Vi ska hjälpa varandra och stötta.
Vi ska lyfta upp varandra i stället.
Och vi ska framför allt visa att VI ALDRIG under några som helst omständigheter går med på att sådant sker. NÅGONSTANS. 

Låt oss istället peppa varandra och hjälpa någon annan framåt. För nog är det mycket trevligare?!

SÅ; detta är vad JAG tänker göra NU.

Här har ni, i mitt tycke, fem stycken bloggare som jag gillar- både för det de gör och för de personer de är. Det spelar ingen roll om jag inte träffat dem i verkligheten. Deras personlighet lyser igenom datorn. Så enkelt är det.
So here we go:

Bloglovin till: 
Till tjejen som alltid har något trevligt att säga till alla, som alltid delar med sig av sin kunskap och sina härliga bakverk. Hon som jag hoppas få se i något trevligt bakprogram framöver:
SABINA med bloggen: Sweet and Simple.
Ett ord till Sabina; Fortsätt med din positiva anda och din fantastiska bakande!!

Bloglovin till:
Allas vår SOCKERRUS, som är en av dem som startat kedjan av Nätkärlek. Tjejen som vi framöver kommer se i Kanal 5 Dessertmästarna och som jag och många med mig, givet hejar på. Hon är en fena på både tårtor och mycket annat och hon har lärt många av oss väldigt mycket. En inspirationkälla helt enkelt!
Ett ord till Sockerrus; Heja dig Lisa, ta hem vinsten nu- det förtjänar du!!! Kommer följa varenda litet program! Och tack för all inspiration!

Bloglovin till:
 Amy som driver bloggen Amys Piece of cake. Inte nog med att hon är makalöst duktig på mat, hon tar också helt underbara bilder som kan få det att vattnas i vilken mun som helst. Hon är också en helt underbar person som alltid sprider glädje omkring sig, vare sig det är via blogg eller instagram. Hon tar sig alltid tid att lägga ett litet ord och det uppskattar både jag och många med mig!
Ett ord till Amy; du är fantastisk!!!

Bloglovin till:
Karin som har bloggen Bagerskan. Hon delar frikostigt med sig av sin enorma kunskap både vad det gäller tårtor såväl som andra bakverk. Hon är dessutom en mycket härlig människa som alltid har ett vänligt ord till övers!
Ett litet ord till Karin; tack för alla tips och trick och för att du delar med dig av allt du kan, det är ovärderligt! 

Bloglovin till: 
Fantastiska Stina som har bloggen Tulipans Bakverk. Stina har smarriga recept, är galet duktig på att baka och dessutom en härligt glad och positiv person som jag diggar som bara den!!! 
Ett ord till Stina; du är så go min fantastiska vän!!! Och duktig. Och charmig. Och härlig. Och alldeles, alldeles störtskön!!!

Så till alla er fem; ni berikar ALLA världen av bakning. Det är er jag ser till för inspiration. Det är ni som är en del till varför jag och många med mig vill lära sig mer! 
Lots of LOVE to you all!!!!

Så mina vänner; gör världen lite vackrare och skicka vidare lite kärlek. Jag lovar- det kommer alltid tillbaks på ett eller annat sätt.
Och låt oss kämpa tillsammans mot de tråkiga "troll" som vill sprida negativitet omkring sig för att själva må bra. 

Och kom ihåg: ett leende smittar!!!




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Tusen tack för dina fina ord kära du <3

    Ska jag vara ärlig så har jag på bloggen faktiskt aldrig upplevt det där med näthat... men jag är ju ingen av de stora bloggarna heller :) Däremot har jag känt av på Instagram att många vänner både blogg och vanliga, aldrig gillar mina bilder. Kanske är det du säger jantelagen eller så är det bara så att de tycker att det räcker med de gilla jag får från mina utländska följare. Lite tråkigt kan tyckas men men, det är som det är! :) Stor varm kram till dig och än en gång tack för dina fina ord. De värmer gott i hjärtat!

    SvaraRadera
  2. Stort TACK för dina fina ord :-) Värmer i hjärtat! Och stort TACK för att du sprider Blog Love vidare :-) Jag ska samla ihop alla som gjort det sedan sist och skriva om det på bloggen så snart jag hinner.

    Kram till dig och keep up you fabulous work ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du är en inspirationskälla! Och självklart måste vi alla hjälpas åt att sprida värme och glädje vidare!!
      Kram på dig! <3

      Radera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)