St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 22 september 2013

En helt ny jag!!

Ja kära vänner, här har det varit fullt ös i veckan minsann- därav dåligt med inlägg! Så vad har jag pysslat med? JO: Jag har blivit omgjord!!!!! Det ni!
För några månader sen fick jag en förfrågan av den tokduktiga Fotograf Josefina om jag ville ställa upp som modell i ett samarbete mellan henne och salong CHIC. Och självklart sa jag ja! Jag menar, det är ju galet kul att få bli lite omgjord när man är en halvsliten småbarnsmamma med håret i ständig tofs. 
De flesta som har småbarn vet nog att de små godingarna ofta har väääääldigt hårda nypor som de mer än gärna använder till att slita håret av sina stackars föräldrar med. SÅ, därför har mitt hår dessvärre sett ut som en enda härva som jag inte orkat bry mig om. MEN NU ser ni, är det något helt annat! Jag har blivit klippt, färgad, stylad, fått superläckra naglar av den superduktiga nagelteknologen Sanaz som också jobbar på Chic. Inför själva fotograferingen blev jag även sminkad av en oerhört duktig tjej vid namn Marika Karlsson. Skulle ni behöva en duktig tjej som sminkar till bröllop eller annat så får ni gärna kontakta mig för hennes nummer! Kan garantera att hon är tokduktig!

Och inte nog med det; jag har dessutom fått en rekordsnabb snygg solbränna hos Kalmar Spraytan!!! Detta kan jag varmt rekommendera, framför allt med tanke på alla faror med att sola både ute och i solarier. Vill man ha en snygg bränna som inte skadar så är detta det självklara valet. Tar inte lång tid och det blir ett fint resultat.
Så nu är jag både fin i håret, har läckra naglar och är brun! Hur lyxigt är inte det?! Så självklart är jag väääääldans nöjd och glad. 
Och igår blev jag dessutom fotad vilket var superskoj eftersom det är min absoluta favoritfotograf. Hon har tidigare tagit bilder på min son då han var bebis:




Jag blir så glad när jag ser hennes bilder, för Josefina har en sådan förmåga att få med så mycket känsla i bilderna hon tar. Oavsett om det är bröllop, barn, familjebilder så präglas de alla av så mycket kärlek och det kan få vem som helst att le stort.
Så självklart var det väldigt kul att fotas av henne igår och vi fick många goda skratt! Jag kan tyvärr inte visa upp några bilder än så länge men det kommer sen :)
Men jag kan avslöja att det involverade cupcakes, glitter och glamour samt riktigt ball sminkning!!!

Så, nu vet ni varför inläggen lyst med sin frånvaro! Kan trösta er med att det kommer fler redan ikväll :)

Hej så länge!



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)