St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 15 mars 2014

Hennamönstrad tårta med handgjorda rosor!


Ja kära vänner, då var det dags för tårta igen. Och denna gången passade jag på att testa något nytt som jag inte gjort tidigare; Hennamönster. Det är målat...eller kanske jag ska säga ritat, med livsmedelspenna. Lite lätt tidskrävande och stundvis svårt då man inte ritar på ett liggande material. Det är lite funderande hur man ska lägga handen för att komma åt i vissa vinklar.
Men jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med resultatet även då mönstret är långt ifrån perfekt. Jag tycker dock att effekten blir väldigt läcker.

Rosorna är handgjorda, blad för blad. De är målade med lite pulverfärg för att göra dem mer levande. Kanterna på dem har jag målat med ätbar guldfärg vilket jag tyckte blev vackert.

Vill du veta mer om de livsmedelspennor jag använder? Då kan du klicka HÄR.

Vill du lära dig göra rosor? Då klickar du HÄR så kommer du direkt till steg-för-steg på dem.















Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)