St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 21 november 2013

Försvinnande goda Pepparkaks- och glöggbollar!


Ja kära vänner, jag fortsätter min tjuvstart på adventsmyset och slår till med dessa galet goda bollar med smak av pepparkaka och glögg! Försvinnande goda och inte alls svåra att sätta i sig. Lika bra att göra dubbel sats av dessa med en gång!
Tillsätt just DIN favorit av glögg och varför inte ta med lite chili, lakrits eller något annat smaskigt i smeten? Det går att variera dessa godsaker på många sätt.


Glögg- och pepparkaksbollar
ca 30 st
200 g av favoritpepparkakorna
50 g smör
30 g mandelmassa
2 msk glögg

Att rulla i;
100 g ljus eller mörk choklad
ca 10 finsmulade pepparkakor
2 msk kakao

Gör så här;
Smula sönder pepparkakorna och blanda med smöret, mandelmassa och glöggen till en jämn deg. Rulla bollar av degen och ställ kallt.

Smält chokladen i ett vattenbad. Rulla bollarna i den smälta chokladen och därefter i pepparkakssmulorna som blandats med kakao. Ställ sedan bollarna på ett bakplåtspapper. Förvaras svalt.






Och ÄNTLIGEN fick jag användning av chokladsmältaren som jag fyndade för ett tag sedan! Enkel och smidig helt klart!


PS; du har väl inte missat tävlingen om det fina smycket från Cute Cat Design? Vill du vara med och tävla så klickar du HÄR så kommer du direkt till tävlingsinlägget :)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)