St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 6 augusti 2013

Och ÄNTLIGEN har jag bakat tårta!!!

Ja kära vänner, kan ni tänka er! ÄNTLIGEN har jag bakat tårta igen. Det är ett helt år sedan sist. Det blir ju så ibland när livet vänds upp och ner- då finns inte riktigt den där glädjen och inspirationen att göra det man egentligen brinner så för. För att kunna skapa måste man vara i fas med livet, eller hur?!
MEN NU är jag det igen. Åtminstone så mycket man kan med en busig sjumånaders pojke som far fram som en stormvind genom hemmet. 

Detta är som sagt min första tårta på ett år och det blev tema barn. Närmre bestämt en söt liten Olivia som nyss fyllde ett år! Hon gillar lila och rosa och hennes härliga mamma är förtjust i vackra fjärilar så det fick det bli. 
Nog var det lite nervöst att göra tårta denna gång; sitter takterna i? Men jo då, det kändes både roligt och bra så det var inga bekymmer. Eller jo ett; den envisa värmen och fukten. Det är inte lätt att jobba med sugarpaste när det är fuktigt ute vill jag lova. Tårtan blir ofta glansig då sockerpastan börjar smälta lite lätt på ytan. Men det är inte mycket att göra något åt tyvärr. Det är ju trots allt sommar och då får man räkna med sådant. 
Här ser ni slutresultatet:













Tårtan är gjord på vaniljbottnar och fyllda med jordgubb/limemousse vilket blir väldigt syrligt och gott! Den är spacklad med hallonsmörkräm och täckt med sugarpaste. Samtliga dekorationer är gjorda i sugarpaste och är fullt ätbara.

Och så några närbilder på skorna:




Skorna är gjorda av sugarpaste och är helt ätbara. De går också att spara för dem som hellre vill göra det! Visst är de söta!

Känns skönt att vara tillbaka!! Fler inlägg kommer då jag har många bilder på lager på både tårtor, macarons och annat smarrigt! Så håll koll för nu är jag tillbaks :)




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)