St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 10 augusti 2013

Ljuvligt god knäckig paj med med sommarens godsaker!


Ja kära vänner, det är NU man ska passa på att göra årets godaste pajer av njuta av i det fina sommarvädret, eller vad säger ni?!
Själv njuter jag av att kunna gå ner i vår trädgård och plocka sommaräpplen och rabarber. För visst är det något speciellt med att kunna skörda godsaker i sin närhet.
Idag gjorde jag just så, hämtade upp godsakerna och gjorde en av sommarens smarrigaste pajer.
Lite överblivna jordgubbar som troligtvis och tråkigt nog är sommarens sista, fick också följa med ner i härligheten.
Så idag bjuder jag på ett härligt pajrecept med knäckigt täcke!






Knäckig sommarpaj

3 äpplen
4 mindre rabarberstänger
1 näve jordgubbar
150 g smör
1.5 dl råsocker
3 dl havregryn
1.5 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
0.5 dl ljus sirap
2 msk mjölk

Ställ ugnen på 175 grader.
Fyll pajformen med frukten och bären. Ringla lite sirap över blandningen (man kan även använda socker om man hellre vill det men jag tycker sirap eller honung ger en godare smak).
Smält smöret och blanda sedan i de övriga ingredienserna. Blanda ordentligt och häll sedan smeten ovanpå lagret med bär och frukt.
Ställ in i mitten på ugnen och grädda i ca 35-40 minuter.
Ta ut från ugnen när täcket är gyllenbrunt. Låt svalna och njut sedan av pajen med härlig vaniljsås eller glass. Och glöm för all del inte kaffet!!!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)