St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 15 augusti 2013

Gästbloggaren Charlie! Tjena tjabba hallo dårå!


Tjena tjabba hallo på er! Det är jag, gästbloggaren Charlie, som är tillbaks igen! Jag kommer tydligen bli lite av ett stående inslag här på Stheavenstreet. Jag har nämligen så mycket bus för mig att min mamma tycker att det är värt att dokumenteras.

Idag har det hänt ganska mycket i min lilla värld.
Jag vaknade och lekte ganska lugnt i min säng. Men se det blir tråkigt så fort! Och det är ju så mycket roligare när mamma och pappa är vakna. Så jag stämde upp i mitt allra högsta "DAAAAAAAAAHHHHHH". Det funkade. Med besked. Jag fick komma upp ur sängen och busa hos mamma!

Efter det tog jag min sedvanliga riva-ner-allt-jag-hittar-för-att-mamma-älskar-att-städa-runda. Denna gången tog jag böcker och annat kul som står i bokhyllan. Vet ju att mamma älskar att böja sig ner och plocka upp allt. Fast hon rynkar ögonbrynen rätt mycket och kallar mig för NEJ nu igen? Det är konstigt för jag hör det HELA tiden? Trodde hon kunde mitt riktiga namn?

Sen var det dags att bada. Det är verkligen en av mina favoritsysslor. Kolla här:

Och det ska vara lödder. MYCKET lödder. Cause i Lööööööv the böbbels som vi säger som kan lite engelska!

Efter badet så tog vi en liten utflykt till Öland. Jag gillar att åka bil. Åtminstone för det mesta. Jag sover så gott i bilen, det enda jag behöver är min napp och min filt.
Eller också....eh....grodan?

Grodan är min nya bästa vän och jag har den ofta med mig. När jag kryper. När jag sitter. När jag badar.
Mamma förstår inte det här med grodor. De är fina djur. Och gosiga att tugga på. Mamma hoppas att jag inte vill tugga på riktiga grodor. 

På Öland åkte vi runt och tittade på massa trevligt. Eller ja, trevligt och trevligt.....det var en massa stenar...å sånt där tråkigt som ni vuxna verkar gilla. Jag passade på att sova istället. Mycket roligare!


När mamma och pappa kollat klart på stenarna så åkte vi till Gårdby för att fika. Jag fick smaka grädde och det är ju SÅ GOTT! Kan  inte vänta tills jag får smaka mammas alla bakverk, tänk så smaskigt!
Jag har ju fått hela sju tänder så snart kan jag tugga själv, vill ni se?
Ser ni?

Nähä, såg ni bara maten?

Jaja, håller väl för då!

Äsch, ge mig kameran så tar jag kort själv:

Konstigt, mamma ville inte att jag skulle ta hennes kamera? Den vore väl kul att dänga i golvet?

Nej, då vill jag inte vara med på bild!

Efter vår utflykt skulle pappa dammsuga. Jag gillar dammsugaren. Mamma brukar säga att "hoppas det håller i sig". Undrar vad hon menar med det?


Jag brukar roa mig med att krypa efter dammsugaren och pilla på allt jag kan. Helst skulle jag vilja sitta på dammsugaren och åka med hela tiden. Men eftersom jag inte får det så kollar jag in lådorna i mammas skrivbord...

....kör lite gymnastik.....

 ...och river ur skorna ur skohyllan...

Sen var det dags för mat igen. Jag gillar mat. Syns det?
It´s MINE, all MINE!!!!

Alltså, förstår ni vilken tuff dag jag haft? Det tar energi det här med att vara igång! Efter en sådan hård dag brukar jag se ut så här:
TRÖÖÖÖÖÖTT!!!!!

Nähä, nu ska jag vidare på nya äventyr! Det finns ju en hel bokhylla att riva ner!!!
På återseende!

/Busungen tillika gästbloggaren Charlie a.k.a NEJ



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping