St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 4 februari 2014

Steg-för-steg på fantasiblomma!

Ja kära vänner, här kommer beskrivning på hur man gör en enkel fantasiblomma. Tar inte speciellt lång tid och du kan använda flera olika stansar beroende på vad du har hemma. Den kan ju faktiskt se ut precis hur som helst vilket är det fina med just en fantasiblomma!

Verktyg som kan vara bra att ha till detta:
-pincett
-skalpell
-bone tool
-plastkniv
-silikonform för knappar

Jag tog några av de stansar jag har som tyvärr knappt kommit till användning. Det är dock roligt när man hittar nya användningsområden för dem!

Stick ut ett antal blad av varje form du vill ha.

Fäst ihop dem genom att pensla lite vatten på baksidan av varje blad. Tryck sedan lite försiktigt i mitten så att de fäster ihop.

Ta nästa set av blad och lägg dem ovanpå de första. Fäst med hjälp av lite penslat vatten på baksidan av bladen.

Tryck till i mitten av blomman med hjälp av lämpligt verktyg.

Nu har du en liten urgröpning i mitten av blomman. Fäst lite pärlor eller en knapp i mitten av den.


Silikonform som gör knappmönster.

Fäst mittenknappen med hjälp av lite penslat vatten på baksidan. Lägg i en liten kopp/skål för att forma.

Fäst tex några sockerpärlor på för att liva upp den.

Har du inga stansar hemma? Leta lite i dina lådor efter något annat köksverktyg som kan kan passa att göra mönster eller forma med. Det funkar ofta med lite fantasi och uppfinningsrikedom och det kan man komma långt på!


PS; ni missar väl inte tävlingen som är här på bloggen nu? Där kan ni vinna ett superbra dekoreringsset som man gör vackra sockerblommor med!! 
Vill du också vara med och tävla? Då klickar du HÄR!!



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)