St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 20 maj 2012

När man glömmer kameran....

Ja kära vänner; ibland lyckas även jag glömma kameran hemma trots att jag som oftast har den med. Idag var en sådan dag när den faktiskt låg kvar hemma. Vad gör man då när man hittat de där vackra motivet som man bara önskar att man kunde föreviga? Jo, man använder sin lilla Iphone! Och så lägger man till en liten app som kallas "Instagram" och vips så får man härliga kort som kanske inte är lika bra som de med den "fina" kameran, men nog så trevliga att se på!!
Och så fick det då bli idag när vi styrde kosan mot Öland och det oerhört vackra Äleklinta. Det var många år sedan jag var där sist och då var det med skolan på en sk exkursion. Då fann man det inte så intressant men idag kan jag utan tvekan uppskatta den vackra naturen och det ovanliga sceneriet.
Solen sken dessutom från en klarblå himmel och det var varmt och skönt ute vilket inte gjorde saken sämre. Jag kan med lätthet säga att det var en välbehövlig dag i det fria långt ifrån alla måsten! Fram för fler sådana dagar!!!








För er som inte än besökt denna vackra ö så tycker jag helt klart ni ska göra det. Det finns så mycket att se och smultronställena är inte svåra att finna! 



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)