St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 1 oktober 2012

Välkommen hem till oss!!

Ja kära vänner, för ett tag sedan flyttade vi ju till en betydligt större lägenhet. Man skulle kunna säga att det är drömlägenheten då den har det mesta av det jag alltid velat ha som kakelugnar, trägolv, högt i tak och stora fönster. Vi blev så oerhört glada när vi fick beskedet att vi fått den och nu är alla lådor uppackade men det finns fortfarande mycket att göra. Det är egentligen nu det roliga börjar med att göra lägenheten personlig  och sätta vår egen touch på den. Nu ska det väljas tapeter till några väggar och så är det så klart massa annat smått och gott som ska göras. Det får helt enkelt växa fram!!
Ett hem är ju ofta i förändring och det finns alltid något man vill göra om eller ändra på, eller vad säger ni?!
Anyway, idag bjuder jag er på lite bilder på hur det ser ut än så länge :)

Mitt gamla skrivbord jag hade som barn. Det skulle egentligen behöva målas om men å andra sidan så har varje litet märke på det en historia. Så kanske jag helt enkelt låter det vara som det är.



Den svarta byrån var vit från början. Nu är den ommålad och har fått nya fina knoppar. Alltid roligt att göra om saker och ge dem nytt liv!

Flera rum i följd. Kan säga att man får motion när man springer mellan rummen!

Vackra gamla trägolv. Huset är från mitten av 1800-talet så det är några som hunnit gå här.


Ingång mellan vardagsrum och matrum. Vackra dubbeldörrar som låter ljuset strila mellan rummen.

Lampan Jocke har designat och byggt själv. Plankan är drivved som fått en vacker patina. Roligt med något alldeles eget!







Mormors vackra sekretär och hennes underbara kristallkrona pryder nu hemmet. Jag har tittat på dessa möbler som barn och alltid tyckt de var så vackra. Nu står de i vårt hem och påminner mig om fantastiska minnen som jag fått av min mormor. 







Vardagsrummet med sin vackra kakelugn om jag fullkomligt ÄLSKAR!!! Och vi har fyra stycken, wiiiiiiiiii!!!! Stor mysfaktor och en prydnad i varje rum.


Köksön min händige karl har byggt! Den går att rulla mellan rummen och i lådorna finns så klart mycket av mina baksaker. Nu ska det upp lampor ovanför så vi får lite ljus där också.

Gamla härliga och rymliga skåp tjänar nu som skafferi. För att nå upp till översta hyllorna måste jag ha en stol att stå på för jag är alldeles för kort i rocken för att nå dit! Tur att vi fått min  mammas morfars gamla fina stege som vi kan använda när det behövs!

Den sk "Piggången" (leder mellan köket och sovrummet) med ett stort fint vitrinskåp. Där ryms det hur mycket som helst kan jag lova!!!


Dotterns rum med sin fina kakelugn.


Den lilla men ack så härliga balkongen är inte heller fel. Dottern har egen utgång dit eftersom den ligger i anslutning till hennes rum. Tror ni hon är nöjd med egen balkong eller? Svar JA!!!!

Då har ni fått första titten här hemma. Fler kommer det så klart bli allt eftersom vi hittar på nya projekt :)


Nu ska jag ta min stora mage (börjar se ut som att jag snott en pumpa och stoppat innanför tröjan!!!) och lägga mig och vila. Man är inte fullt lika pigg längre!







Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

4 kommentarer:

  1. Åh så underbart fint ni har !!!!
    Lycka till med nya lyan, ni har det ju hur underbart som helst där :)
    monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Monika, vad glad jag blir att du tycker om det! Stor kram till dig!!

      Radera
  2. Hej Caroline,
    SÅ roligt att få se bilder på ert vackra hem som jag har hört talas om så mycket här på jobbet.
    Som du säkert har förstått så har vi ungefär samma inredningsstil och därför var det en extra njutning för mitt öga att få se resultatet av allt ert slit.
    Lycka till med fortsatt "piffning" av lägenheten och framför allt med bebisen i magen!

    Hälsnignar från Jockes kollega Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallo Mia!
      Åh vad glad jag blir av ditt inlägg!! Tack snälla du för din fina komplimang :D
      Det vore väldigt kul om du ville komma hit och ta en fika någon dag, jag vill så gärna träffa dig! Jocke har pratat så mycket gott om dig, det känns nästan som att jag känner dig fast vi aldrig har träffats! Kram på dig och se till och kom hit på fika snart :D

      Radera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)