St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 18 oktober 2012

En tallrik med ren kärlek! Recept!

Ibland vill man ju göra någon lite extra glad. Och idag gällde det älskade tonårsdottern. Hon är helt tokig, och har alltid varit, i kladdkaka. Om det finns något hon alltid ber mig göra, så är det just det! 
Konstigt att hon aldrig tröttnar kan man tycka. Men det är nog så- en del saker i livet tröttnar man liksom aldrig på. Och jag kan inte påstå att jag själv skulle säga nej till en bit med härligt kladdig underbar chokladkaka...för i mina ögon är det en tallrik med 
REN KÄRLEK!!


Recept på galet god kladdkaka!

2 ägg
2.5 dl strösocker
110 g smör (japp, jag använder alltid lite mer eftersom det blir en mycket godare kaka då!!)
2 dl mjöl
4 msk kakao
1.5 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 nypa salt

Sätt på ugnen på 160 grader. Smöra och bröa en springform på ca 24 cm.
Knäck äggen i en bunke och tillsätt därefter sockret. Vispa tills det blir en vit och fluffig smet.
Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt i en annan bunke. Blanda runt de torra ingredienserna med en gaffel så det inte finns några klumpar i. 
Häll i mjölblandningen med äggblandningen och vispa detta tills det blir en smet.
Smält smöret, låt det sedan svalna en liten stund och häll därefter i det i smeten och vispa så den blir blank och fin.
Häll ner smeten i springformen och låt kakan gräddas i mitten av ugnen i ca 25-35 minuter (känn efter med en sticka och se om kakan är färdig. Jag gillar när den är kladdig men ändå håller ihop men smaken är ju som baken).

Avnjut kladdkakan med grädde eller glass!





YUM säger jag bara!!!




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)