St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 1 mars 2013

Minitutorial! Hur man gör frills!

Ja kära vänner, idag går det att göra NÄSTAN allt på mobilen och med smarta appar. När jag sitter och söver min lille Charlie så har jag oftast bara en hand tillgänglig så att blogga från datorn blir lite svårt. Men att blogga från mobilen; ja då behövs ju bara tummen :).
Så idag har jag gjort en liten tutorial om hur man gör frills, de små volangerna man ser på tårtan nedanför:






Verktygen hittar du på de flesta internetbutiker som säljer baktillbehör.
När du fäster volangerna på tårtan så börjar du nerifrån! Det är ofta svårt att göra en enda lång frill som räcker runt HELA tårtan så man får ta en bit i taget. Sugarpasten fäster med vatten mot ytan den ska ligga mot. Det räcker med att pensla på vatten på den övre delen av frillen och du penslar på baksidan, alltså den sidan som ska ligga mot tårtan.



2 kommentarer:

  1. Tack! Dina rutorna är så tydliga och bra! Undrar bara vad är det för verktyg du använder i bild 6, den som gör frillen randig liksom. Vad heter den?

    SvaraRadera
  2. Tack! Dina rutorna är så tydliga och bra! Undrar bara vad är det för verktyg du använder i bild 6, den som gör frillen randig liksom. Vad heter den?

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)