St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 14 mars 2013

En stilla längtan...

För ett antal år sedan var jag på Irland. Jag hade längtat dit i stort sett hela mitt liv och det var helt fantastiskt att äntligen få se den gröna ön. Och den är verkligen GRÖN!! Så makalöst vacker miljö och det finns så mycket att se. Att irländarna dessutom är oerhört gästvänliga och trevliga för inte direkt saken sämre. Vart man än går finns det alltid någon som ger en ett leende eller stannar en stund för att prata. Sånt tycker jag om! Jag drömmer om att åka tillbaka dit för att se ännu mer av den sagolika ön. För det vore sannerligen galet härligt och nog längtar jag tillbaks!
Snart är det St Patricks day på Irland och som bekant har de fyrklövern som symbol, en sk "shamrock". Eftersom jag älskar att experimentera med macarons så fick jag för mig att tillverka just en shamrock...i macaronsform. Iiiiiiiiinte det lättaste kan jag säga! Det fanns nog inte en enda av den som såg ut som den andra. MEN- man måste ju i alla fall försöka, eller vad säger ni?!






Oh lovely Irland, how I wish to see thee again....


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)