St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 25 mars 2013

EGGande härligt!

Ja kära vänner, kan ni tänka er- jag har pysslat!!! Men inte med något ätbart ägg denna gången, utan scrappade ägg. Och det var sååååååå länge sedan jag tog mig tiden med att sätta mig ner och skapa något med papper. Jag kan lova er att det kändes väldigt kul att göra detta igen och jag fick verkligen mersmak. Jag hade tänkt göra några ägg till mig själv eftersom sist jag gjorde dem så gick de åt med en rasande fart vilket resulterade i att jag faktiskt inte fick något kvar till mitt egna hem. Så därför tänkte jag att jag skulle göra en ny omgång som skulle kunna pryda hemmet. Men icke sa nicke- de gick åt den här gången med! Och inte gråter jag för det- för det är ju faktiskt oerhört roligt och smickrande att de är så omtyckta!!
Eftersom jag tyckte det var så kul att göra dem så kommer jag dessutom göra fler. För det är ett roligt tidsfördriv och jag har saknat scrappingen, det var ju trots allt min första passion vad det gäller att pyssla!
Nedan ser ni några av de ägg jag gjort:


















Äggen har som sagt varit väldigt poppis och jag har gjort allt från miniägg till gigantstorlek. De passar perfekt att ge bort lite smaskigt påskgodis i eller varför inte hembakta kakor? Enbart fantasin sätter gränser!

För dig som gärna skulle vilja ha ett liknande ägg- don´t worry, jag gör fler på beställning :). Skicka iväg ett mail till mig så löser vi det!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)