St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 1 februari 2015

Eeeeemmmmmmmiiiiiilllllllllll!!!!!

Ja kära vänner, allas vår kära Pippi har jag ju modellerat ett antal gånger. Hon är ju en väldigt kär figur för många barn vilket även dagens figur är; nämligen Emil!
Första gången jag modellerat honom och det är betydligt svårare att göra pojkansikten än flickansikten kan jag säga. 
Nu har det blivit en utmaning detta med ansikten och lite av en fix idé. Att utvecklas och komma framåt är viktigt för mig och ännu mer så då jag är självlärd. Jag har tänkt att gå många kurser men aldrig kommit iväg pga olika orsaker. Då får man helt enkelt ta saken i egna händer och lära sig själv. Det är med andra ord lite "göra om- göra rätt" över det hela. Men jag tror att det bidrar till att man känner sig lite extra nöjd när man väl lyckas. Jag gör det i alla fall. 
Ytterligare något nytt jag provade denna gång var att få figuren att halvstå, dvs stå på knäna. Ååååååå det var svårt!!! Stackars Emil böjde sig bakåt ett antal gånger innan jag fick honom att hålla balansen. MEN, det gäller till att inte ge sig! Tålamod är en dygd och något jag kämpat med länge. Men tack vare dessa dekorationer har jag lärt mig både ett och annat om det. Trägen vinner!

Emil är modellerad helt för hand och gjord i sugarpaste.
Tårtan är gjord på vaniljbotten, fylld med hallonmousse och mjölkchokladmousse. Den är täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda av sugarpaste.







Hoppas ni tycker om min smutsige lille Emil och hans "griseknoe"!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)