St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 26 februari 2013

Att bli lite kär...

Ja kära vänner, detta inlägg kommer inte handla så mycket om bakning. Det kommer att handla om att bli kär. Men inte att bli kär i en person. Utan i en bild. Eller flera bilder.
Jag tycker att en bild ska förmedla en känsla. Den ska lämna ett avtryck på ett eller annat sätt. Den ska få en att känna glädje, lycka, kärlek, medkänsla, omsorg, eller kanske sorg. 
En känsla. 
Något som dröjer sig kvar. 
Länge.
Som får oss att tänka på något eller någon lite extra.

Det är inte alla som lyckas ta en sån bild. Det är inte alla som lyckas få oss att känna.
Det är inte alla som får oss att bli kära.
Men när vi hittar någon som kan få oss att känna en känsla så vill vi oftast dela med oss av det.
Och jag har hittat en sådan så därför vill jag dela med mig.
Jag har suttit och tittat igenom massor av bilder från bröllop, förlovningar, på nyfödda, på familjer och gemensamt för alla dessa bilder är just en känsla.
När man kan se kärleken som går rätt igenom bilden in till ens hjärta, ja då har fotografen lyckats. 
När vi får känna en nybliven förälders lycka och stolthet över sitt barn, höra de nygiftas lyckliga fnitter tränga genom linsen, känna doften av en nyfödd bebis- ja då har fotografen lyckats.
Och det tycker jag den här fotografen lyckas med;
Josefina Norman.
Ta er en titt här nedan på bilderna på vår lille Charlie så förstår ni nog säkert vad jag menar.




Tänk att man kan älska så mycket!

Jag är så glad att det är just Josefina som har tagit bilderna på min prins. För bilderna kommer finnas kvar för evigt.
Precis som min kärlek till honom.
Och bilderna kommer jag titta på även när han blivit vuxen.
Och jag kommer känna doften av nyfödd.
Och jag kommer att minnas hur underbart det var att hålla detta nyfödda knytet i min famn.
Det kommer jag göra genom bilderna och då kommer jag vara så tacksam att jag har de där vackra, känsloframkallande bilderna.
De där bilderna som jag är kär i.
Precis som jag är i min prins.

För att se mer av Josefinas underbara bilder så klickar ni HÄR!!!
Och vill ni se fler av bilderna som Josefina tog på Charlie så klickar ni HÄR!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)