St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 11 juli 2012

Bullen i ugnen och SEMESTER!!!

Ja som en del av er vet så är ju St Heaven Street-familjen på väg att utökas; jag har ju faktiskt en "bulle i ugnen"...höhöhö...bakhumor ;)
Och i måndags fick vi reda på att det är en liten POJKE som huserar där inne!!!! En liten skrutt som för tillfället heter Charlie utefter storasysters önskemål :)
Och lille Charlie är redan vild för det sparkas ganska mycket därinne vill jag lova! Storasyster Bella är redan så där härligt stolt så det bara lyser i ögonen, trots att lille Charlie inte kommit till världen än. 
Så just nu tittas det på vagnar, kläder, nappflaskor och allt annat som hör till.....och tro mig- det är EN HEL VETENSKAP!!!!! Men det är ju onekligen roligt med allt sådant så jag gråter inte ;)

Så; låt mig presentera- CHARLIE...
Det ska verkligen bli spännande att få träffa honom om några månader!

Förutom lille Charlie så är det dessutom en flytt på gång! Drömlägenheten har vi funnit och flyttlasset går den 1e augusti. Så som ni förstår så är det fullt upp här på StHeavenStreet med packning, rensning och allt annat som hör till. Vilken tur att vi har semester säger jag bara! Annars hade vi ALDRIG hunnit med allt som måste göras. 
Men....man måste ju också hitta tid till att njuta lite under semestern för det blir inte bra om man bara ska jobba och slita. Så idag fick det bli en liten spontan tripp till vackra Kristianopel för en promenad i de vackra omgivningarna och en god middag på Värdshuset där. Inte helt fel minsann!!!





Och gravid som jag är så sitter ju sötsaker aldrig fel!!!

Nu kära vänner ska jag roa mig med att packa några lådor till innan sängen kallar!!!
Hoppas ni har en riktigt härlig sommar :)



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Nämen, en liten Charlie där ser man! :) Önskar dig en riktigt fin sommar med mycket avkoppling, kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Amy!!! Detsamma till dig vännen, hoppas du har en riktigt underbar sommar!! Stor kram <3

    SvaraRadera
  3. Oh vad kul! Gratulerar, Charlie är ett fint namn! Min son är 7 månader nu och jag håller med dig, det är en hel vetenskap. Mycket man ska tänka på och inhandla. Ha en skön sommar och passa på att ta det lugnt och njuta så mycket det går! Kram :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)