St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 17 april 2011

Underbar Vintage-kollektion i min smak!




Nu är ju inte detta någon modeblogg men å andra sidan vill jag ju skriva om allt som gör livet vackert och det tycker jag dessa kläder är! Kapp-Ahl har en Vintagekollektion som jag bara avgudar just nu. Fantastiskt vackra kläder med inslag av gamla tiders romantik med spets och volanger, precis min stil! Igår var vi och kollade i lite butiker och då passade jag på att prova denna klänning och kofta och blev helt förälskad! Min snälle man köpte dem till mig (ja, jag är bortskämd!!!!) och givetvis inviger jag koftan idag :). Klänningen sparar jag till varmare sommardagar.

Vackra volanger och asymmetriska former.

Underbar skör spets.

 Klänningen går att puffa upp längst nere så att man får olika varianter på den!

Massor av knappar, spets och volanger.

Och nu Rose-Marie får du äntligen se koftan!!!! Den är köpt på JOY och finns i flera olika färger :)

Vintagestilen är utan tvekan helt i min smak, jag har en förkärlek för den gamla romantiska stilen!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Jättefint!!! Jag vill ha en vit kjol som de har med volanger och spets, såå himla söt :-)
    Ha en skön söndag!
    Kram,
    Anna

    SvaraRadera
  2. Rose-Marieapril 17, 2011

    Jättefint alltihop.Gullig man du har,jag är också lycklig ägare till en sån:-).Tyvärr passar jag inte i den klädstilen men älskar att titta på den och kan ju använda mig av den i inredning.Idag ska jag ta med en kompis till Veras Butik utanför Mönsterås där de har en massa kul inredningsprylar.Ska bli kul att se och det är ju en underbar dag för en utflykt.

    SvaraRadera
  3. Barfotaflickan; ja de har så mycket fint!! Såg den också och den är väldigt vacker! Ha en härlig söndag du med :). Kramar

    Rose-Marie: Tur att det finns några vettiga karlar ;), och att vi lyckades fånga dem! Du får berätta om de har något roligt i inredningsväg där, då måste jag ju åka dit och titta :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)