St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 29 april 2011

Kvällens projekt är...

Efter en dag med jobb så tänkte jag baka lite och göra något kul av det :). Så ikväll blir det en liten tårta som ska ätas upp under helgen. Tänkte göra en fin födelsedagstårta till min gudfar Brian som fyller 70 år. Förhoppningsvis lyckas jag få hit honom från Hultsfred också så han får äta upp den också! Jag har flertalet olika ideér för tårtan så nu återstår det att välja en av dem. Tårtbotten står i ugnen och fyllningarna ska göras. Med lite tur så kanske ni får se den ikväll :).

Ännu ett projekt för kvällen är att göra violfyllning...ja då, jag är en extremt stor violälskare (smaken alltså). Dessvärre har jag missat att köpa violextrakt så jag får göra något provisoriskt. Om jag lyckas ska jag berätta för er vad det är!

Dessa godingar ska fyllas med vad-jag-hoppas-blir-violfyllning!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)