St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 13 april 2011

Stjärnströdda Cupcakes!


Så här blev Cupcakesen som ska levereras till Salong Frank idag! Stjärnorna fick ett litet F som i Frank :)









Vad tycks?

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

6 kommentarer:

  1. Vad lyxiga dom känns! Dom lär nog inte ha en sån tokig dag på franks idag!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiska små underverk!!
    Nu ska jag snart sätta mig och beställa hem verktyg och sp och fp så att jag kan börja, det kliar riktigt i fingrarna!!
    Jag undrar en sak...hur kom du igång med försäljningen av dina tårtor och cupcakes? Här i Helsingborg där jag bor finns inget liknande vad jag vet så jag ser en liten möjlighet till att skapa en marknad för det... Men det är ju svårt att komma igång. Har du några tips på att locka kunder??
    Följer din blogg varje dag och inspireras och är helt mållös över det du bakar, helt fantastiskt att man kan skapa något liknande!
    Ha det gott!

    Sofie

    SvaraRadera
  3. Hej Sofie! Kul att du följer bloggen och att du tycker om det jag gör!!! :)

    Jag gjorde inte så mycket för att komma igång med försäljningen...den kom igång av sig självt haha! Startade egentligen bloggen bara för att ha någonstans att lägga mina bilder på det jag gör och för att kunna visa vännerna. Sen spred den sig och beställningarna började strömma in från alla håll och kanter. Nu är det så många så jag tyvärr inte hinner med hälften av dem då jag jobbar heltid med annat. Det verkar som att det sprider sig från en person till en annan och folk pratar gärna med varandra om de hittar något de tycker är kul. Börja med att lär dig teknikerna och testa hur det funkar innan du gör något annat. Först och främst måste man kunna behärska materialet man jobbar med. Jag övar fortfarande för fulla muggar och hittar nya sätt varje gång. Jag har bakat i stort sett konstant flera månader och låtit mina vänner vara testpanel för allt möjligt. Jag har bett dem att vara ärliga och säga vad som är gott och inte gott samt att komma med tips om de har några. Det finns så mycket man behöver lära sig och jag har låååååångt kvar innan jag nått mina mål. Men det är bara till att kämpa på!! Låt det ta tid och kanske gå några olika kurser tex spritsning. Läs mycket på nätet och använd de manualer som finns tex på youtube. Beställ böcker och läs om de olika momenten och sedan gå direkt på att öva på dem. Jag sitter dagligen och kollar på alla möjliga sidor för att få så mycket tips som möjligt, man kan plocka upp massor med roliga och användbara saker på nätet :). Jag kommer försöka lägga ut lite manualer här så småningom som du kanske kan få lite nytta av :).

    SvaraRadera
  4. Tina Bergerapril 13, 2011

    SÅÅÅÅÅ fina!!!! =)

    SvaraRadera
  5. Underbara, tyckte de såg härliga ut i det första skedet men nu...Förstår inte hur du kan få dina bakverk så vacka och se så läckra ut.
    //Julia Sandell

    SvaraRadera
  6. Tack snälla Julia!!! :) Man gör sitt bästa hihi :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)